معجزه خوردن روزی 4 حبه سیر

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 26 شهریور

خوردن ۴ حبه سیر در طوب روز معجره ای برایتان به وجود می آورد که در ادامه می خوانید

معجزه خوردن روزی 4 حبه سیر, پورتال خبری فرهنگی گهر

قدیمی‌ها می‌‌گویند سیر شما را از پزشک بی‌نیاز می‌کند. این گفته اشتباه نیست! تاکنون تحقیقات بسیاری روی سیر انجام گرفته که همگی خواص ویژه آن را تایید کرده‌اند.

سیر از دوران باستان مورد استفاده مردم در تمدن‌های مختلف بوده و حتی سقراط پدر علم پزشکی نیز مصرف آن را توصیه کرده است. تحقیقات جدید نیز به اثبات رسانده مصرف روزانه ۴ حبه سیر می‌تواند از ابتلا به بسیاری از امراض پیشگیری کند.
سیر از خانواده پیازهاست و ترکیبی به نام آلیسین دارد که نه تنها مسبب بوی خاص و تند آن است بلکه خواص درمانی ویژه‌ای به آن می‌بخشد. سیر همچنین حاوی منگنز، ویتامین۶B، ویتامین C سلنیوم و فیبر است. جالب است که سیر کالری ندارد اما پروتئین بالایی دارد. مصرف آن می‌تواند از بسیاری بیماری‌ها از جمله موارد زیر پیشگیری کند:

*سیر دشمن زوال عقل و آلزایمر است. سیر حاوی آنتی‌اکسیدانهایی است که جلوی فعالیت مضر رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و از بدن در برابر اثرات اکسیداتیو محافظت کرده و با افزایش آنزیم‌های خونی به پاکسازی خون کمک می‌کند.

*سیر برای افرادی که کلسترول بد بالا و همچنین زمینه ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را دارند بسیار توصیه شده است. از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کرده و جلوی خونریزی‌های مغزی را می‌گیرد و احتمال سکته را پایین می‌آورد. سیر همچنین درمان مناسبی برای فشار خون بالاست.

* سیر دارویی برای سرماخوردگی و گلو درد محسوب می‌شود و می‌تواند زمان درمان سرماخوردگی ویروسی را تا ۷۰ درصد کوتاه کند.

*سیر به دلیل داشتن گوگرد می‌تواند فلزات سنگین را از بدن دفع کند. تحقیقات صورت گرفته روی کارگران کارخانجات باتری‌سازی که میزان سرب در خون‌شان بالاست نشان داده مصرف مرتب سیر تا ۲۰ درصد سبب کاهش میزان سرب در بدن این افراد می‌شود.

*مصرف سیر در خانم‌هایی که در مرحله پیش از یائسگی هستند می‌تواند جلوی ضعف استخوان‌ها را بگیرد. سیر روی متابولیسم استروژن اثر گذاشته و مشکلات موجود در این دوره را کم می‌کند.

*قهرمانان المپیک یونان باستان از سیر قبل از مسابقه استفاده می‌کردند تا توان بدنی‌شان افزایش یافته و خستگی از آنها دور شود.

*در کنار تمامی این خواص سیر می‌تواند از سرطان معده، کولون و اثنی عشر پیشگیری کرده، بهبود دهنده سلامت مفاصل باشد، از بیماری‌های کلیوی و مثانه پیشگیری کند، بهبود دهنده فعالیت کبد باشد، یبوست را رفع و انگل را دفع کند. همچنین تنظیم کننده قند خون و حتی درمانگر اگزما و هرپس است.

سیر حاوی ترکیباتی است که برخی وقتی خام مصرف می‌شوند موثر است و برخی با پخته شدن. بهترین حالت این است که سیر را پوست کنده و ۴۵ دقیقه به آن استراحت دهید تا آلیسین در آن فعال شود بعد آن را بپزید.

معجزه خوردن روزی 4 حبه سیر, پورتال خبری فرهنگی گهر

معجزه خوردن روزی 4 حبه سیر, پورتال خبری فرهنگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي