مضرات لوازم آرایش ضد آب

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 8 بهمن

مضرات لوازم آرایش ضد آب

مضرات لوازم آرایش ضد آب, پورتال خبری فرهنگی گهر

مضرات لوازم آرایش ضد آب

 

معمولا لوازم آرایش ضد آب طرفداران زیادی دارد ، زیرا پس از هر گونه تماس آب با صورت ، آرایش نمی ریزد و خراب نمی شود .ولی باید این نکته را متذکر شویم که این لوازم ضد آب مملوء از مواد شیمیایی مانند : پارافین ،موم ،پلیمر های سیلیکونی و …هستند که عمدتا مصنوعی و دارای عوارض جانبی بسیاری می باشند .

به طور مثال این مواد لایه نفوذ ناپذیری را روی صورت ایجاد می کنند و تمامی منافذ تنفسی پوست را می بندند، و این عمل باعث می شود غدد عرق و سبابه بیش از حد ترشح شود و این برای پوست به هیچ عنوان مناسب نمی باشد .

ما در این مطلب, عوارض استفاده از لوازم آرایش ضد آب را برای شما بیان می کنیم :

بررسی سازمان های مستقل نشان می دهد که اغلب در جوهر ریمل های ضد آب ، فلزات سنگینی استفاده شده است که باعث ریزش مژه ها می شود . و هم چنین پوست از نرسیدن اکسیژن رنج می برد و منجر به خشکی و پیری زودرس آن می شود .

ریمل‌ هایی که پایه اصلی آنها روغن است، در برابر عرق کردن، ریزش اشک و آب مقاوم هستند و متأسفانه به مدت طولانی روی مژه می‌ماند و از آنجا که به سختی پاک می‌شود، موجب ریزش مژه‌ها و چسبندگی آنها می‌شود.

چشم از حساس‌ترین اعضای بدن است و نیاز به مراقبت خاص دارد»، حساسیت‌ چشم به حدی است که بر اثر عوامل محیطی مانند اشعه مضر آفتاب، کم‌خوابی، تغذیه نامناسب، عوامل استرس‌زا و لوازم آرایش بسرعت آزرده شده و دچار پیری زودرس می‌شود، از این رو برای داشتن چشم‌هایی سالم و زیبا، آگاهی از برخی نکاتی در انتخاب لوازم آرایشی مناسب ضروری است.

این فراورده‌ها بدلیل داشتن مواد نگهدارنده و رنگی می‌توانند موجب التهاب و حساسیت شوند که بصورت عوارضی چون آبریزش، خارش، و پف آلودگی پلک‌ها، و سوزش چشم بروز می‌کند، بهتر است مصرف آنها محدود شود.

این لوازم آرایشی که منجر به مسدود کردن منافذ پوست می شوند باعث پیشرفت و رونق آکنه ها و لک های پوستی نیز می شوند . و حتی باعث واکنش های آلرژیک نیز بوده است ،پس سعی کنید به جای استفاده از لوازم آرایشی برای پوشاندن نقض های صورتتان ، به درمان آن ها بپردازید .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي