مصاحبه با علیرضا کمالی به بهانه سریال نفس

تاريخ : 3 تیر

در این قسمت از بخش فرهنگی پورتال گهر جزییات خبر مصاحبه با علیرضا کمالی به بهانه سریال نفس  را در ادامه می خوانید

مصاحبه با علیرضا کمالی به بهانه سریال نفس, پورتال خبری فرهنگی گهر

مصاحبه با علیرضا کمالی به بهانه سریال نفس

علیرضا کمالی – بازیگر نقش روزبه در مجموعه‌ «نفس» – با بیان اینکه غافلگیری تا آخرین لحظه در «نفس» ادامه دارد، اظهار کرد: وابستگی عاطفی یکی از عناصر تشکیل دهنده قصه این سریال است. «نفس» را نباید با «ارمغان تاریکی» و «پروانه» قیاس کرد. باید تا پایان پخش سریال صبر کرد و کُدهای مشترک بین این سه اثر را کشف کرد.

علیرضا کمالی، بازیگر سریال رمضان تلویزیون به کارگردانی جلیل سامان درباره‌ی مطرح شدن چهره‌های جدید به واسطه ایفای نقش در سریال‌های مناسبتی و اینکه آیا وقتی از سوی جلیل سامان نقش یک سریال به شما پیشنهاد شد، فکر کردید که چنین اتفاقی برای شما هم تکرار شود؟ اظهار کرد: من در سریال «انقلاب زیبا» هم نقش یک بازی کردم و چند اثر دیگر که در حوزه سینما و تلویزیون بودند. در زمان پخش سریال «انقلاب زیبا» و بعد از پخش آن، پیشنهاد نقش اول سریال داشتم که بعضاً کارهای خوبی هم بودند، ولی آن پیشنهادها را رد کردم و دو سال کار نکردم و به دیدن فیلم، مطالعه، رسیدگی به گلهایم و معاشرت با دوستان محدودم پرداختم و به صورت کامل از فضای کار دور بودم و زندگی کردم؛ چرا که اعتقادم بر این است هر چقدر در پُرکار بودن شتاب کنی، به همان سرعت هم تمام می‌شوی.

وی ادامه داد: زمانی که با آقای سامان شروع به همکاری کردم، هیچ معادله‌ای در ذهنم نبود و فقط به دنبال این بودم که در ساخت یک اثر خوب حضور داشته باشم. شاید بهتر است بگویم که کیفیت کار آقای سامان از عاقبت بازیگران کارهای قبلی ایشان هزاران بار برای من مهمتر بوده و هست.

وی درباره‌ی اینکه پذیرفتن نقشی از جنس روزبه در یک سریال انقلابی که معمولا با بازخوردها و واکنش‌های مختلفی روبرو می‌شود، آیا ریسک نبوده است؟ توضیح داد: بنده جهت پذیرفتن نقش روزبه در سریال نفس، به کارهای قبلی آقای سامان رجوع کردم نه آثار دیگران. چرا که فکر می‌کنم، تنها وجه اشتراک سه‌گانه جلیل سامان با کارهای انقلابی ساخته شده دیگر، فقط و فقط مقطع زمان است و در هیچ بعد و زمینه دیگری قابل قیاس نیست.

بازیگر نقش روزبه در «نفس» در ادامه، درباره بازی خود مقابل بازیگر نقش ناهید، بازیگری که اولین بار ایفای نقش در تلویزیون را تجربه می‌کند، در پاسخ به اینکه آیا گمنام بودن این بازیگر باعث به چشم آمدن بیشتر بازی شما شده است؟ گفت: من سال‌هاست که آینه بغل‌هایم را در این حرفه شکسته‌ام و به روبه‌رو نگاه می‌کنم. یاد گرفته‌ام مسیر خودم را بروم و کار خودم را نسبت به توان و بضاعتم درست انجام بدهم و با این معادلات غریبم.

کمالی همچنین درباره ایفای نقش در سریال‌های مناسبتی و اینکه به بهتر دیده شدن بازیگران می‌انجامد، گفت: باید متذکر بشم که ما سریال «نفس» را جهت پخش در ماه رمضان نساختیم. انتخاب زمان پخش با مدیران بوده است. در ضمن من اعتقادی به کار مناسبتی ندارم. مثلاً اگر نفس در ماه محرم پخش می‌شد، عنوانش به سریال مناسبتی ماه محرم و یا در ایام نوروز پخش می‌شد به سریال نوروزی تغییر پیدا می‌کرد؟ من اعتقادی به کار مناسبتی ندارم؛ کاری که به شعور، سلیقه و درک تماشاگر احترام بگذارد، در هر زمانی با استقبال مخاطب روبه‌رو می‌شود.

وی در ادامه مطرح کرد: اگرچه قبل از «نفس» هم در سینما و تلویزیون ایفای نقش اصلی را بر عهده داشته‌ام، اما فقط نقش اول داشتن در کاری حتّٰی پُرمخاطب متضمن موفقیت نیست! فیلمنامه، کارگردان، تهیه‌کننده، تدوین‌گر، فیلمبردار، طراح گریم، طراح صحنه و لباس، صدابردار، گروه تولید و تدارکات و … در جلوه‌گری بازیگر، نقش عمده و سرنوشت‌سازی دارند. پس صرفاً نقش اول کاری در ماه رمضان و یا هر مناسبت دیگری داشتن تعیین‌کننده نیست.
در مورد اینکه آیا از عهده نقشم برآمدم یا نه هم باید بگویم که این سؤال باید در پایان پخش کار پرسیده شود و نه در میانه پخش، چرا که پاسخ این سؤال نیاز به جمع‌بندی کلی و جامع دارد.

کمالی با بیان اینکه غافلگیری تا آخرین لحظه در «نفس» ادامه دارد، اظهار کرد: وابستگی عاطفی یکی از عناصر تشکیل دهنده قصه است. بنظرم نفس را نباید با ارمغان تاریکی و پروانه قیاس کرد. باید تا پایان پخش سریال صبر کرد و کُد های مشترک بین این سه اثر را کشف کرد.

این بازیگر در پایان درباره‌ ادامه‌دار بودن مجموعه‌ «نفس» که جلیل سامان پیشتر خبر آن را اعلام کرده بود، گفت: کار با آقای سامان برای من یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات کاری‌ام بوده و هست. ادامه داستان هم بستگی به مهیا بودن و شدنِ تمام عناصری دارد که یاد کردم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي