مشکل کمبود ذخیره خون در ماه رمضان

دسته بندي : عمومی,⭐ اخبار
تاريخ : 12 تیر

مشکل کمبود ذخیره خون در ماه رمضان

رییس سازمان انتقال خون نسبت به کاهش مراجعه برای اهدای خون و به دنبال آن کاهش ذخایر خونی در ماه رمضان هشدار داد و از هموطنان خواست در صورتی که مشکل شرعی ندارند، برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

دکتر علی اکبر پورفتح الله ، در این باره گفت: ماه رمضان امسال از نظر زمانی یکی از طولانی ترین ماه های رمضان است. هر ۲۷ – ۲۶ سال یکبار با پدیده بیشترین طول روز و به دنبال آن بیشترین طول روزه داری مواجه هستیم. این موضوع به معنای آن است که شب ها کوتاه تر خواهند بود و عملا مدت زیادی جهت مراجعه مردم برای اهدای خون نخواهد بود.

مشکل کمبود ذخیره خون در ماه رمضان, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی در این باره افزود: بر این اساس به نظر می رسد که اگر مردم کمک نکنند، طی ماه رمضان امسال در بحث اهدای خون و ذخایر خونی مان با مشکل مواجه شویم.

این مسئول با تاکید بر آنکه اهدای خون منافاتی با روزه داری ندارد، گفت: پایگاه های انتقال خون در طی روز فعال هستند. البته برای روزه داران توصیه می شود که پس از افطار برای اهدای خون مراجعه کنند. مراکز انتقال خون پس از افطار نیز آماده پذیرایی از اهدا کنندگان هستند.

رییس سازمان انتقال خون ضمن درخواست از مردم مبنی بر آنکه اهدای خون و ادای نذوراتشان در زمینه اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همکاری اهدا کنندگان، مشکلی متوجه ذخایر خونی کشور نشود. 

منبع

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي