مشکل پژو 206 حل شد

دسته بندي : اجتماعی
تاريخ : 1 مرداد

خبرآنلاین: مدیرعامل ایران خودرو گفت:در سال جاری، سورن و تندر۹۰ با گیربکس اوتوماتیک و ۴۰۵ با موتور TU5 عرضه خواهد شد.

مشکل پژو 206 حل شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

مجمع ایران خودرو برای سال مالی ۹۰، به عنوان آخرین شرکت در مجموعه گروه صنایع خودرویی صبح امروز در سالن ساپکو این شرکت برگزار شد و با فرمولی خاص سود تقسیم کرد.

بر اساس گزارش حسابرس سود انباشته قابل تقسیم صورتهای مالی تلفیقی گروه کمتر از سود انباشته قابل تقسیم صورتهای مالی شرکت اصلی است. بر این اساس سود قابل تقسیم گروه ۹۹۸ میلیارد تومان است که به ازاء هر سهم ۳۳۹ ریال می‌شود اما سود قابل تقسیم به دلیل کسورات مالیاتی، ۲۶۹ ریال است.

بر اساس پیشنهاد عسگری مارانی، نماینده سرمایه گذاری ملی، پیشنهاد شد از ۲۶۹ ریال سود قابل تقسیم، ۲۳ تومان تقسیم شود که از این عدد ۱۸ تومان نقد بوده و باقی جهت افزایش سرمایه و سهام جایزه باشد. همچنین از ۲۶۹ ریال تا ۳۳۹ ریال، هر مقدار محقق شد به افزایش سرمایه و سهام جایزه تعلق خواهد گرفت.

لازم به توضیح است که هیات مدیره درخواست تقسیم ۱۳ تومان سود داده بود. نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز پیشنهاد تقسیم ۲۰ تومان کرد. در مجمع فوق ۷۳ درصد سهام‌داران حضور داشتند.

نکته قابل توجه در این گزارش کاهش سود از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ است که گفته شد به دلیل افزایش هزینه‌های تولید رخ داده است. بر این اساس قیمت تمام شده ۳ درصد افزایش یافته است. کاهش سود خودروسازان تقریبا در تمام مجامع  احساس شد.

 مشکل تولید ۲۰۶ حل شد 

در گزارش عملکردی که در مجمع فوق از سوی مدیرعامل گروه اعلام شد، نجم‌الدین، مدیرعامل ایران خودرو، به صورت موکد مشکل تامین قطعات پژو ۲۰۶ را حل شده دانست. به گفته وی هم‌اینک ۸۲.۶ درصد از قطعات ۲۰۶ داخلی سازی شده و سایر قطعات به دلیل سیاست‌های پژو نه از شرکت مادر بلکه از روشی دیگر تامین خواهد شد. بر اساس این گزارش پژو ۴۰۵ و پارس و سمند ۱۰۰ درصد داخلی سازی شده است.

 ۴۰۵ با موتور TU5 و تندر با گیربکس اتوماتیک 

بر اساس گفته‌های مدیرعامل ایران خودرو در مجمع فوق در سال ۹۱ سورن و تندر۹۰ با گیربکس اوتوماتیک و ۴۰۵ با موتور TU5 عرضه خواهد شد. همچنین سبد سوخت این شرکت تا سال ۹۵ به هیبرید ۵درصد، دیزل ۱۰ درصد، سی ان جی ۱۵ درصد و بنزین ۶۵ درصد خواهد رسید.

در سال جاری تولید موتور ملی پایه گاز سوز ۱۲۰ هزار دستگاه هدف‌گذاری شده که این عدد در سال گذشته ۶۴۴۹۴ دستگاه بود. در تمامی سال‌های گذشته تا پایان سال ۹۰، ایران خودرو ۲۲۶۲۴ دستگاه خودرو صادر کرده که از این تعداد حدود ۲۰ هزار دستگاه به سمند تعلق دارد.

 فروش اقساطی اینجا هم می‌لنگد 

همچون سایپا، ایران خودرو نیز در وصول طلب از محل فروش اعتباری و اقساطی مشکل دارد، که بخشی از آن به دلیل افزایش فروش قسطی در سال گذشته از ۴۵ به ۵۲ درصد است. در سال ۹۰ ایران خودرو ۵۵۰۰۰ میلیارد ریال فروش اقساطی داشت. این عدد در سال قبل‌تر ۴۴۰۰۰ میلیارد تومان بود. این موضوع در مجمع روز پنج‌شنبه سایپا نیز مطرح بود.

 صادرات زیان ده نیست 

بر اساس گزارش حسابرس قانونی در سال مالی مورد گزارش ۴۶۰۸ دستگاه خودرو صادر شده که منجر به حدود مبلغ ۲۱ میلیارد تومان زیان ناخالص شده است. در این زمینه معاون مالی ایران خودرو توضیح داد صادرات یک پکیج کلی است و گرچه محصول زیان‌ده است اما صادرات قطعه آن را سودآور کرده است.

وی همچنین با توجه به نرخ ارز سرمایه‌گذاری برای صاردات را سودده و صحیح دانست. همچنین زیان‌ده بودن تندر۹۰ نیز که قبلا مدیران پارس خودرو و ایران خودرو به آن اذعان داشتند از سوی حسابرس قانونی مورد تایید قرار گرفت.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

 

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. مسخره

    مشکل پژو ۲۰۶ حل شد!!!!!! جعبه دستکال کاغذی بزرگتر و ۲۰۰ برگ شد و برای راحتی مشتری ۵ لیتر بنزین ریختیم تو باکش.خخخخخخخ

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي