مشکلات جنسی اغلب خانم ها را بشناسید

تاريخ : 11 بهمن

مشکلات جنسی اغلب خانم ها را بشناسید

این مشکل زناشویی ناراحتی اکثر خانم هاست که دلیل و علت آن در دست متخصصین بانوان است که در این مطلب برایتان توضیح داده ایم.

مشکلات جنسی اغلب خانم ها را بشناسید, پورتال خبری فرهنگی گهر

دیس‌پارونیا، اصطلاحی پزشکی به معنای مقاربت دردناک است. این بیماری اصولا عارضه‌‌ای است که زنان را گرفتار می‌کند، اما گاهی در مردان هم رخ می‌دهد.

در اغلب موارد علل مقاربت دردناک، حتی اگر مدت‌ها طول کشیده باشد، قابل برطرف کردن است اما ممکن است پس از اینکه علت اولیه بیماری برطرف شد، فرد با توجه به تجربیات قبلی، همچنان احساس درد کند. رابطه‌زناشویی دردناک عارضه شایعی است و یک پنجم زنان زمانی در طول زندگی‌شان ممکن است دچار آن شوند. در اغلب موارد دیس‌پارونیا یک علت جسمی اولیه وجود دارد و باید پیش از آنکه این عارضه را به عوامل روانی نسبت داد، آن را برطرف کرد.

واژینیسموس، شکل شدید مقاربت دردناک و ناشی از انقباض ناخودآگاه عضلات کف لگن است. گرچه تصور شما این است که رابطه‌زناشویی باید تجربه‌ای لذت‌بخش باشد، اما ممکن است برای شما به تجربه‌ای دردناک بدل شود. ممکن است از سخن‌گفتن درباره این عارضه احساس خجالت کنید یا فکر کنید اشکالی جدی در مغز یا دستگاه تناسلی‌تان دارید، اما حقیقت این است که رابطه‌زناشویی برای همه زنان در همه اوقات لذت‌بخش و بدون درد نیست. در واقع بسیاری زنان در نقطه‌ای از زندگیشان به علت‌های بسیار معمولی ممکن است رابطه‌زناشویی را تجربه کنند. اصطلاح پزشکی که برای این عارضه به کار می‌رود، «دیس‌پارونیا» است که این صورت تعریف می‌شود: داشتن درد تناسلی مداوم یا عودکننده که درست پیش از برقراری رابطه‌زناشویی، در حین آن یا پس از آن رخ می‌دهد و باعث ناراحتی فرد می‌شود.
از بیان این عارضه به پزشکتان نباید پرهیز کنید زیرا درمان‌هایی وجود دارند که می‌توانند به برطرف شدن یا کاهش این مشکل شایع در شما کمک کنند. پژوهشگران تخمین می‌زنند که از هر ۵ زن یک نفر درد تناسلی درست پیش از رابطه‌زناشویی، در حین آن یا پس از آن را تجربه می‌کند، اما محل درد و میزان تکرار آن بسیار متفاوت است

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي