مشخصات و قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا

دسته بندي : 🔥 خبرهای متفرقه
تاريخ : 30 تیر

رونمایی داخلی و خارجی از خودرو جدید اتوماتیک رُهام سایپا هم اتفاق افتاد و سدان جدید خود را به دوست داران محصولات سایپا با امکان جدید و قابل توجه معرفی شد.

مشخصات و قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا

مشخصات و قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا, پورتال خبری فرهنگی گهر

دقایقی پیش، گروه خودروسازی سایپا در هفدهمین دوره از نمایشگاه خودرو شیراز از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. نکته جالب این رونمایی، مواجه مردم و اصحاب رسانه با خودرویی ملی بود که نشان می دهد رفته رفته صنعت خودرو ایران به سمت تکامل در حال حرکت است. محصول جدید سایپا که نام تجاری SP100 را داشت، حال نام رسمی « رُهام» را برای خود برگزیده است.

رهامبه عنوان یک سدان ملی از جمع محصولات سایپا شناخته می شود. این خودرو طراحی ایرانی را پشت سر خود دارد و در ساخت آن طبق مستندات رسانه ای، از کمک خودروسازان بزرگ دنیا استفاده شده است. به عنوان مثال گویا برخی تست های این خودرو در مرکز تحقیقات رنو-نیسان واقع در هند برگزار شده و از طرفی در ساخت نمونه توربوشارژر آن کمپانی AVL اتریش همکاری داشته است. مهندسان سایپا می گویند که در طراحی این خودرو از سبک های جدید استفاده شده و از طرفی رهام می توان استانداردهای یورو انکپ را پاس کند. به گفته مهندسان این گروه خودروسازی، رهام از نظر ایمنی در جایگاه خوبی قرار دارد و ساختار شاسی منوکوک آن به شکلی است که ایمنی سرنشینان را در حد قابل قبولی حفظ می کند.

مشخصات و قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا, پورتال خبری فرهنگی گهرمشخصات و قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا, پورتال خبری فرهنگی گهرمشخصات و قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا, پورتال خبری فرهنگی گهرمشخصات و قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا, پورتال خبری فرهنگی گهر

مشخصات و قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا, پورتال خبری فرهنگی گهر

قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا

در حال حاضر، رهام قرار است که با پیشرانه ۱۶۵۰ سی سی ۱۱۴ اسب بخار عرضه شود. این همان موتوری است که چند ماه پیش بر روی برلیانس خانواده H300 جایگزین پیشرانه ۱٫۵ لیتری شد. این خودروی ملی قابلیت عرضه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک را دارد. البته سوال اینجاست که کدام کمپانی مسئولیت مهندسی و ساخت جعبه دنده شش سرعته رهام را قبول کرده است؟ برخی می گویند که احتمالا هیوندای پاورتک آن را ساخته و برخی می گویند در قدم ابتدایی همان جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک هیوندای پاورتک برلیانس سری H300 بر روی آن نصب می شود. بدین ترتیب، می توان گفت که رهام به عنوان یک خودرو ملی، قلب تپنده خود را از چینی ها به ارث برده است. البته در نظر داشته باشید که قرار است در آینده یک پیشرانه توربو برای رهام معرفی شود. احتمال داده می شود که این موتور همان پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربو سه سیلندر ۱۳۰ تا ۱۶۰ اسب بخار کمپانی AVL اتریش باشد.
اما در بحث امکانات، بدیهی است که سایپا رهام در تیپ های مختلفی عرضه می شود. ولی می توان گفت که رهام در فولترین نسخه به امکاناتی نظیر:
فرمان کمکی برقی
دی لایت
استارت دکمه ای
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
بلوتوث روی فرمان
سانروف
تریم داخلی چرم مصنوعی
ترمزهای ABS و EBD
سیستم کنترل پایداری الکتریکی و کنترل هرزگردی TCS و ESP
کروزکنترل
کروزکنترل هوشمند (با توجه به تصاویر زیر)
سیستم تهویه اتوماتیک
مانیتور
سنسور پارک و دروبین عقب
آینه تاشو برقی
دو کیسه هوا ( به احتمال زیاد در آینده کیسه های هوای جانبی و پرده ای اضافه می شود )
تنظیم ارتفاع چراغ
کامپیوتر سفر
و غیره مجهز خواهد بود.

رهام محصول جدید سایپا مشخص شد

در این مراسم که با حضور استاندارد شیراز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و سایر مدیران دولتی و صنعتی همراه بود، حرفی از قیمت رهام زده نشد. اما به گفته سخنران معرفی محصول این مراسم، سدان ملی جدید سایپا قیمت رقابتی را حفظ خواهد کرد و آنچنان گران نخواهد بود.

مشخصات و قیمت خودروی رهام محصول جدید سایپا, پورتال خبری فرهنگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي