مشایی: امیدوار باشید/ تا شب انتخابات داغ داغ حضور داریم!

اروم نیوز: مشاور رئیس جمهور در دیدار با جمعی از جوانان و نخبگان سراسر کشور به سوالات آنان در زمینه‌های مختلف از جمله در خصوص مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پاسخ داد.

 

اسفندیار رحیم مشایی، در این دیدار با اشاره به قانوني بودن همراهي رئيس جمهور با وي در روز ثبت نام انتخابات يازدهم رياست جمهوري گفت: برخي صحبت‌هايي که در اين رابطه مطرح شد، قانوني نيست؛ هرچند برخي افراد خود را قانون مي‌دانند و مي‌گويند چون اين حرف را من زده ام، پس قانوني است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مشاور رئيس جمهور با بيان اينکه برخي همراهي و حضور احمدي ن‍ژاد براي ثبت نام اينجانب در انتخابات رياست جمهوري را ابتدا جرم و پس از مدتي خلاف اعلام کردند، اظهار داشت: چه‌طور رئيس جمهور مي‌تواند در پايان دور اول رياست جمهوري براي ثبت نام خود به ستاد انتخابات وزارت کشور برود، ولي نمي‌تواند براي معرفي يا همراهي شخص ديگري به آنجا برود؟

 

مشايي در ادامه این گونه صحبت‌ها را بازی تبلیغاتی خواند و افزود: متاسفانه برخی از دستگاه‌هایی که باید به شدت از سیاسی کاری پرهیز کنند، تحت تاثیر اخبار برخي سایت‌ها و خبرگزاري‌ها قرار گرفته و فراموش می‌کنند واکنش‌های آنها اعتماد جامعه را زیر سوال می برد.

 

رئیس دبيرخانه رياست جنبش عدم تعهد تصریح کرد: یک فضایی ساخته‌اند که از اول نشان دهند ما  غیرقانونی و مخالف قانون هستیم؛ این فضا سازی ها اصلا معنی ندارد چون ما نیازی نداریم که خلاف و مخالف قانون باشیم؛ آنهایی به بي‌قانوني نیاز دارند که به خانه های مردم مي ريزند و از یک سایت می ترسند.

 

مشایی افزود: تعطیل کردن یک سایت یعنی چه؟ یعنی ترسیدن از حرف و پیام؛ و کسی که از حرف و پیام می‌ترسد از جنس پیامبر، امام، دین، آسمان، حقیقت و جوهر درخشان انسان نیست.

 

مشاور رئیس جمهور خطاب به جوانان اظهار داشت: امیدوار باشید که آینده متعلق به شماست و این افراد مانند ابر هستند و ابر هیچ‌وقت اصالت ندارد؛ می‌بارد و می‌رود. خورشید است که اصالت دارد و شب و روز را پديد می‌آورد.

 

مشایی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در رابطه با این گونه افراد خاطرنشان کرد: به گفته حضرت علی (ع)، این افراد مانند پشه‌هایی در کنار دریا هستند و با یک نسیم جا به جا می‌شود.

 

رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با اشاره به بروز شرایط گوناگون در کشور افزود: بعضی اوقات در جامعه طوفان می شود ولی طوفان هم نباید ما را جا به جا کند. کسی که به حقیقت رسیده و اصول دارد، از هیچ طوفانی نمي‌ترسد و جا به جا نمی‌شود.

 

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر صبوری و مقاومت در شرایط فعلی اظهار داشت: صبور باشید ما فقط در مسیر قانون حرکت می‌کنیم ؛ ما تحت نظر ولی فقیه هستیم و ظلم را هم برنمی‌تابیم چرا که معتقدیم ولی فقیه هم ظلم را برنمی تابند.

 

مشایی تصریح کرد: حتی اگر در کار ما وقفه‌ای ایجاد شد، شما امیدوار باشید و بدانید که ما تا شب انتخابات داغ داغ حضور داریم حتی اگر به ما فرصت صحبت در تلویزیون ( رسانه ملی) را ندهند.

 

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر حفظ وحدت در کشور یادآور شد: من اساساً با ستاد موافق نیستم چراکه معتقدم یک ستاد هرگز موفق نیست و ما باید کاری کنیم که عموم جامعه با ما همفکر و همراه باشند و با وحدت، پای یک آرمان بایستند.

 

مشایی اظهار داشت: من معتقد هستم که پیروزی ما صد در صد و قاطع است.

مشاور رئیس جمهور در رابطه با انتساب مجموعه ای از اتهامات مختلف و بعضا متناقض به ایشان بیان کرد: من هیچ وقت از پاسخ فرار نکرده ام و به تمام سوالات پاسخ می‌دهم چراکه معتقدم جامعه‌ای که سوال نمی‌کند آنتروپی جدی دارد و می رود که خاموش شود.

 

مشایی اهمیت پاسخ را به دلیل وجود سوال دانست و تاکید کرد: اگر پرسشگری از جامعه حذف شود، جواب هم حذف می شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: سوال که مطرح شد، اگر من هم نتوانم به آن پاسخ بدهم یکی پیدا می شود که پاسخ بدهد ولی اگر سوال به هر دلیلی از جامعه حذف شد، پاسخ موضوعیت ندارد و  هر حرف غلط و بی منطقی می‌تواند در جامعه پرچمدار شود.

 

رئیس دبیر خانه ریاست جنبش عدم تعهد با اشاره به رسوخ عمیق فرهنگ رسانه ای غرب در رسانه های کشور بیان کرد: رسانه های ما خبرسازی و جلب نظر مخاطب را بر محتوی، حقیقت و ارزش علمی و موضوعی خبر اولی تر می دانند و علاوه بر آن رسانه های ما معمولا گرایشات حزبی و سیاسی دارند.

 

مشاور رئیس جمهور افزود: کافی است سایتی یک شبه یا اشکالی را در رابطه با یک شخصی مطرح کند؛  فوراً همه سایت ها و روزنامه ها به نقل از آن سایت خبر را بازنشر می کنند و این روند ادامه پیدا می کند تا اینکه یک شبهه بی اساس هزاران مرتبه منتشر شود.

 

مشایی تصریح کرد:  در حالیکه تکذیب همین مطلب غلط را حتی طبق قانون هم منتشر نمی کنند.

رئیس دبیر خانه ریاست جنبش عدم تعهد با بيان اينکه این خبر سازی ها و جریانات کاملا سازمان یافته هستند، اظهار داشت: سایت هایی با هزینه های کلان ایجاد می شوند که فقط دستور دارند مشایی را خراب کنند.

 

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: البته در همین شرایط دوستی هایی نیز صورت می گیرد که نشان می دهد دست بالای دست بسیار است.

 

مشايي افزود: یک شخصی که من او را نمی شناختم به من گفت در جلسه ای به نام بصیرت از ابتدا تا انتها فقط از شما بد گفتند و من در آخر جلسه از سخنران خواستار سند و مدرکی که نشان دهنده این اتهامات به شما باشد شدم و او در جواب به من گفت: ای بابا، پنج، شش سال است تمام دستگاه های اطلاعاتی کشور تمام زوایای زندگی این شخص را بررسی کرده اند هیچ چیزی پیدا نکرده اند، شما چطور از من سند و مدرک می خواهید؟

 

مشاور رئیس جمهور با بيان اينکه تمام دولت ها در سال آخر کارشان چوب مي خورند و مورد هجمه قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: عده‌اي دیدند نمی توانند دکتر احمدی نژاد را با چوب های قدیمی دولت های قبلی، بزنند و به همين دليل شروع به تخریب و ترسیم  چهره‌های مخوف کردند و انواع تهمت ها و نسبت ها اعم از منافق، صهیونیست، ارتباط با بودا و .. را به ما نسبت دادند و دیگر چیزی باقي نماند که به ما نگفته باشند.

 

رئیس دبیر خانه ریاست جنبش عدم تعهد ادامه داد: این روش کار، حذفی است و اگر در کوتاه مدت یک نفر با این روش حذف شد که هیچ، ولی امان از زمانی که حذف نشود؛ چراکه مانند موجی است که برمی گردد و رسوا می کند.

 

مشايي تصريح کرد: الان دوره رسوایی فرا رسیده است و هرچه جلوتر می رویم، دیگر من نباید حرف بزنم بلکه افرادی هستند که باید از ترس، پشت دیگران خود را مخفی کنند.

 

مشاور رئیس جمهور با بيان اينکه هر کسی به حقیقت نزدیک شود، خوشبو می شود و هرکس از آن دور شود، بد بو می شود، اظهار داشت: ما باید مزاجمان، مزاجی باشد که هیچ کس نتواند یک چیز بدبو را به عنوان عطر به ما قالب کند.

 

مشایی با اعلام اينکه ولایت فقیه عاشق ترین شخص نسبت به مردم است بیان کرد:  به قول دکتر احمدی نژاد، زندگی در سایه ولایت فقیه تمرین زندگی در زمان امام زمان (عج) است.

 

رئیس دبیر خانه ریاست جنبش عدم تعهد ظهور امام زمان (عج ) را موجب برقراري صلح و امنیت در سراسر جهان خواند و افزود: ما ولایت فقیه را به عنوان یک مدل حکومتی به دنیا ارائه خواهيم کرد و مي دانيم آنها قبول می کنند، چون ولایت فقیه مملو از حکمت است.

 

خاطرنشان می‌سازد، این سخنان یک روز قبل از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده از سوی ستاد انتخابات و در جمع شماری از جوانان و نخبگان سراسر کشور بیان شده است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه