مشاهده کفتار راه راه برای اولین بار در اطراف تبریز

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، بیوک رئیسی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به گزارشهای متعدد همیاران مردمی محیط زیست مبنی بر مشاهده ی کفتار در اطراف تبریز، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست ضمن بررسی مناطق مختلف، اقدام به نصب دوربین هایتله ای در شمال تبریز کردند که بعد از 15 روز یکی از دوربینها توانست از کفتار راه راه عکسبرداری و موضوع گزارشهای مردمی مستند شود .

مشاهده کفتار راه راه برای اولین بار در اطراف تبریز

وی گفت: تا به حال گزارش مستندی مبنی بر حضور این نوع حیوان در شمالغرب کشور منتشر نشده و این مشاهده و مستند سازی برای اولین بار در شمالغرب کشور صورت می پذیرد.

رئیسی اضافه کرد: کارشناسان حفاظت محیط زیست اعتقاد دارند که احتمالا این حیوان متعلق به جمعیتی می باشد که حد جنوبی پراکنش آن به شمال تبریز منتهی می شود.

لازم به ذکر است بیشترین پراکنش داخل کشوری کفتار راه راه در سواحل خلیج فارس و جنوب کشور است. بر خلاف تصور عموم، این حیوان کاملا بی خطر است و هرگز به انسان حمله نمی کند. بر خلاف کفتار آفریقایی، کفتار راه راه شکارچی نیست و صرفا لاشخوار مطلق است و بیشتر مردارخواری می کند و شکار سایر گوشتخواران را می رباید. در مبارزه تک به تک کفتار راه راه همیشه بر گرگ برتری دارد. در داستانها و فولکولر آذربایجان به کفتار، اشارت و توجه ویژه ای شده است

 گردآوری: گروه خبر گهر

منبع: ایران ویج
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه