مردم فرانسه در هفته 11 ساعت موسیقی گوش می‌دهند

در شرایطی که یکی از مشکلات روز جامعه ما فقر فرهنگی و قرار نگرفتن موسیقی و سینما در سبد تفریحات خانواده هاست به تازگی رسانه فرانسوی «لوپوئن» نتیجه تحقیقاتی که در فرانسه انجام شده را منتشر کرده است. تحقیقات انجام شده درباره مردم فرانسه نشان می دهد که آدمیان این کشور به طور میانگین هفته ای 11 ساعت موسیقی گوش می دهند.

مردم فرانسه در هفته 11 ساعت موسیقی گوش می‌دهند

 

جالبتر اینجاست که در نتیجه این تحقیقات آمده است که بخش عمده گوش دادن به موسیقی در میان مردم فرانسه از طریق رادیو و تلویزیون است. این اطلاعات از 2360 پرسش شونده 10 ساله تا 65 ساله بدست آمده است.

این در حالی است که اغلب مردم ایران موسیقی را نه از شبکه های تلویزیونی رسمی که بیشتر از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای می شنوند؛ آن هم نه همه جور موسیقی که بیشتر موسیقیهای پاپی که خاستگاه تولید آنها نه مجاری رسمی تولید موسیقی در ایران که بیشتر شبکه های زیرزمینی ساخت موسیقی است و البته استودیوهایی که از مدتها پیش در لس آنجلس فعالیت می کنند.

جالب اینجاست که نتیجه نظرسنجی «لوپوئن» این واقعیت تلخ را هم ارائه می کند که هزینه سالانه برای خرید کتاب در میان مردم فرانسه به شدت کاهش یافته است و رقمی بالغ بر 81 یورو تخمین زده می شود. این رقم برای فاصله زمانی سپتامیر سال 2012 به مدت یک سال است که نسبت به زمان مشابه در سال  2011 تا   2012 بیش از 2 درصد و کاهش داشته است. این کاهش 2درصدی نشان دهنده آن است که فضاهای مجازی نه فقط در ایران که در کشورهای اروپایی هم رفته رفته جای رسانه هایی مثل کتاب را می گیرند.

منبع: inn.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه