مراقبت های روزانه برای زیبا شدن پوست

1. اگر پوست حساسی دارید از محصولات قوی مخصوص جوش کمتر استفاده کنید. اگر بعد از استفاده از محصولات با ترکیبات سالیسید اسید یا دیگر ترکیبات قوی بعد از چند روز احساس سوزش و خارش کنید از محصول پوستی دلزده می شوید. اگر پوست حساسی دارید، محصولاتی که برای استفاده هر روزه است را امتحان کنید. اگر پوستتان خیلی حساس است، احتمالا خودتان می فهمید که باید از یک محصول فقط بعضی مواقع استفاده کنید.

2. لک و پیس ها هم از بین می روند! پس خودتان دست به کار شوید. نگران نباشید! آب لیمو و نمک را مخلوط کرده و برای محو کردن لک ها رویشان بمالید.

مراقبت های روزانه برای زیبا شدن پوست

3. محصولات مخصوص موهای چرب می توانند سبب به وجود آمدن جوش ها شود. آیا جوش هایی دارید که فقط روی پیشانی تان می زند؟ این جوش ها می تواند دلیل استفاده از محصولات مخصوص موهایتان باشد. برای فهمیدن آن سعی کنید موقع استفاده از این محصولات موها روی پیشانی نیاید، بعد از چند روز آیا متوجه بهتر شدن جوش ها می شوید؟ اگر اینگونه بود از این بعد باید بیشتر در مورد محصولاتی که برای مو استفاده می کنید دقت کنید.

4. شکر ماده ای است که همه جا در دسترس است. شکر یک ماده فوق العاده  لایه بردار است. اگر خارج از شهر و در یک هتل هستید و محصول لایه بردار پوست ندارید، از بسته های شکر ارزان قیمت هتل استفاده کنید. کمی از آن را با دست به صوررتان مالیده و بعد بشویید و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

5. اگر می خواهید جوش های خود را دربیاورید از وسیله مناسب استفاده کنید. همه می دانند که نباید به جوش ها دست زد. اما اگر اصرار دارید این کار را بکنید باید از وسیله مخصوص برداشتن جوش ها (blemish extractor) استفاده کنید که در داروخانه ها موجود است.

 

6. کرم های اصلاح می تواند سوزش حاصل از استفاده تیغ را برطرف کند. اما اگر می خواهید اصلاح کنید و کرم اصلاح ندارید جایگزین مناسبی وجود دارد. می توانید از روغن زیتون یا نرم کننده مو به جای آن استفاده کنید.

مراقبت های روزانه برای زیبا شدن پوست

7. قوانین آرایشی را دنبال کنید تا پوستتان مستعد جوش شود. اگر پوست شما مستعد جوش زدن است یا سوزش و خارش دارد، در مورد تمیز کننده های آرایشی مراقب باشید. وقتی آرایش کنید که صورتتان را کامل شسته اید تا از وارد شدن میکروب به مواد آرایشی تان جلوگیری کرده باشید. و هفته ای یک بار قلم های آرایشی خود را بشویید. شما نیازی به لیف ها و قلم موهای تجملی تمیز کننده ندارید، فقط از یک پاک کننده صورت به صورت منظم استفاده کنید.

8. با مراقبت روزانه پوست با جوش های صورت و جوشهایی که دوباره برگشته اند برخورد کنید. جوش ها بیشتر در فصل تابستان برمی گردند. برای مبارزه با آنها از لیف یا تمیز کننده صاف کننده پوست (معمولا حاوی سالیسیلیک اسید هستند) دوبار در هفته برای لایه برداری استفاده کنید.

9. با دانه های ریز پشت بازو مثل جوش هایتان رفتار نکنید! اگر پشت دست ها یا پاهایتان دانه های ریزی دارید که شاید keratosis pilaris باشد، یعنی همان چیزی که پروتئین سازننده دانه های مو است. به جای خراشیدن آن که ممکن است بعدها آن قسمت بدن را دچار حساسیت و سوزش کند، از نرم کننده های حاوی لاکتیک اسید یا گیلیکولیک اسید استفاده کرده تا از پروتئین دانه ها کم کنید.

مراقبت های روزانه برای زیبا شدن پوست

10. گاهی اوقات دلیل خشک شدن پوست فقدان ویتامین هاست. ایا گوشه دهانتان زخم و دارای شکاف است؟ پس مشکل شما وخیم تر از پوست خشک است. ممکن است کمبود ویتامین B یا آهن داشته باشید. برای حفظ سلامت پوست مطمئن شوید که ویتامین های درست را دریافت کرده اید. استفاده از یک مولتی ویتامین عالی، کلسیم، امگا 3، و اسید فولیک یک شروع خوب است.

منبع: ileev.com
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه