محسن رضایی:یک زن را جای بهمنی می‌گذارم/ بعید نیست ردصلاحیت شوم

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 30 فروردین

افکارنیوز: محسن رضایی در دانشگاه سراسری ارومیه با اشاره به اینکه مسئله مهم که من در کشور دنبال می‌کنم، مسئله اقتصاد و نحوه اداره کشور است، اظهار داشت: ما فرزندان امام و سربازان رهبری به صراحت اعلام می‌کنیم که این نحوه اداره کشور را قبول نداریم، اداره کشوری که نتواند فقر، بیکاری و گرانی را حل بکند در شأن ملت ایران نیست.

 

محسن رضایی:یک زن را جای بهمنی می‌گذارم/ بعید نیست ردصلاحیت شوم, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی در ارتباط با کنار کشیدن خود از انتخابات در سال ۸۴، خاطرنشان کرد: من در آن دوره انتخابات کنار کشیدم تا آنان که مدعیان اداره کشور هستند، بتوانند کشور را بهتر اداره کنند.

رضایی افزود: اگر ما نتوانیم در کنار موفقیت‌های نظامی، سیاسی و دفاعی موفقیت بزرگ اقتصادی را به دست آوریم، قطعاً آسیب‌پذیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: یک بخش از مهم‌ترین مشکلات ما در اقتصاد، مربوط به روابط اقتصادی است، مربوط به افراط و تفریط‌هایی است که ما در سیاست خارجی داریم.

رضایی عنوان کرد: مشکل اقتصادی ما ناشی از سه عامل است؛ اول روابط خارجی ایران و دوم ضعف مدیریت است که در صد سال اخیر به چشم می‌خورد، به طوری که اقتصاد ایران در صد سال اخیر یک مدیریت منسجم نداشته است و عامل آخر آن است که ساختمان اقتصاد ایران در کل اشتباه بنا شده است.

وی در خصوص تک محصولی بودن اقتصاد ایران، بیان کرد: در هیچ جای دنیا اقتصاد تک محصولی نداریم، اما اقتصاد ایران تک محصولی است و تنها بر پایه نفت بنا شده است.

رضایی در خصوص انتخاب رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در کابینه خود، گفت: برای بانک مرکزی یکی از خانم‌های اقتصاددان را رئیس انتخاب خواهم کرد و وزیر اقتصاد هم از بین افراد باتجربه و البته اقتصاددان انتخاب خواهد شد که بعداً اعلام می‌کنم.

وی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها، یادآور شد: این مسیری که آغاز شده را ادامه می‌دهیم و اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود، باز تورم بالا خواهد رفت که برنامه‌ریزی کردم تا پرداخت این ۴۵ هزار تومان را به مردم ادامه دهم و با آغاز فاز دوم ۶۵ هزار تومان به حساب مردم واریز می‌کنیم، اما تا شش ماه قابل برداشت نخواهد بود و در پایان شش ماه به همراه سود دریافتی از طریق بانک قابل برداشت می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: یارانه سومی برای انجام فعالیت‌های کشاورزی درنظر می‌گیریم، یعنی اگر کشاورزی بخواهد، کشاورزی مکانیزه انجام دهد، یارانه به وی تعلق خواهد گرفت.

رضایی گفت: بنگاه‌های جدیدالتأسیس را مجبور می‌کنیم که از پنج نفر استخدامی، یک نفر آن‌ها دانشجو باشد، در غیر اینصورت به آن‌ها مجوز فعالیت صادر نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر شورای نگهبان صلاحیت شما را تأیید نکرد، چه عکس‌العملی نشان خواهید داد؟ اذعان داشت: از دبیر شورای نگهبان بعید ‌نیست، اما ما با ایشان رفیق هستیم.

رضایی در خصوص بحران دریاچه ارومیه، گفت: دریاچه ارومیه که از ذخایر ملی کشور است، باید با استفاده از راهکارهای مناسب و تعیین رژیم‌های مناسب دوباره احیا شود.

وی ادامه داد: سدهایی که در اطراف دریاچه ارومیه بسته شده‌اند، ۱۷ درصد در خشک شدن این دریاچه سهم داشته‌اند.

رضایی در خصوص تنظیم رژیم آبی برای دریاچه ارومیه، بیان داشت: با تنظیم این رژیم آبی که از برنامه‌های آینده من است تا ۵۰ کیلومتر اطراف دریاچه ارومیه را شامل می‌شود و یک برنامه کنترلی برای بهبودی وضعیت دریاچه ارومیه از این بحران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: تقریباً کمی از کانال رودخانه ارس احداث شده است، اما چون روند احداث کند پیش می‌رود، احداث آن از اولویت‌های کار من خواهد بود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي