محبوب ترین سیستم عامل همچنان اندروید

تاريخ : 19 مهر

محبوب ترین سیستم عامل همچنان اندروید

محبوب ترین سیستم عامل همچنان اندروید, پورتال خبری فرهنگی گهر

آمارها نشان می‌دهند که اندروید در طول یک سال گذشته موفق شده تا رشدی ۷.۵ درصدی را در این بازار تجربه کند به طوری که از سهم ۵۶.۱% از سیستم عامل‌ها در سال ۲۰۱۳ به ۶۳.۶% در سال جاری رسیده است.

 

این در حالی است که طی مدتی مشابه سیستم عامل اپل با کاهش ۷.۴ درصدی به ۳۰.۱% رسیده است؛ اما این آمار هنوز شامل دو تلفن هوشمند جدید این شرکت که به تازگی معرفی شده‌اند، نمی‌شوند. اپل با معرفی آیفون ۶ و افزایش ابعاد نمایشگر آن تا ۴.۷ اینچ سعی داشته است تا بازار تلفن‌های بزرگ اندرویدی را هدف قرار دهد.

 

همچنین اپل بازار فبلت‌ها را هم از دست نداده و آیفون ۶ پلاس را برای رقابت در این بخش از بازار راهی میدان کرده است.

 

در این میان مایکروسافت نیز با حرکتی آهسته سهم خود را از بازار آمریکا به مقدار اندکی افزایش داده است. ویندوزفون در طی سال گذشته ۰.۸% بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۳ سیستم عامل خود را فروخته است. در سوی دیگر نیز بلک بری را می‌بینیم که باز هم کاهش فروش ۰.۹% را تجربه کرده است.

 

همچنین در ۵ بازار بزرگ اروپا نیز اندروید به پیشروی خود ادامه داده است و با رشد ۳ درصدی به ۷۵.۸% از بازار تلفن‌های هوشمند رسیده است. همچنین سیستم عامل iOS اپل نیز با از دست دادن ۰.۴% از بازار به سهم ۱۳.۶% رسیده است. ویندوزفون نیز حالا ۹.۲% از بازار را تصاحب کرده است که این موضوع پس از رشد ۰.۷ درصدی آن طی سال گذشته است.

 

اما اگر به صورت جداگانه به بازار اسپانیا نگاهی داشته باشیم می‌بینیم که اندروید در اسپانیا ۸۸.۱% از بازار را در اختیار دارد. در خارج از آمریکا، بزرگ‌ترین بازار سیستم عامل iOS در اختیار استرالیا با ۲۹.۳% است. این موضوع برای مایکروسافت در ایتالیا رخ داده است سهمی برابر با ۱۴.۴% را در این کشور دارد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي