متن تبریک روز شوراها

تاريخ : 8 اردیبهشت

نهم اردیبهشت روز شوراها نامگذاری شده است بهمین منظور مجموعه ای از متن های تبریک رسمی برای شما آماده کرده ایم.

پیام و متن تبریک روز شوراها

نهم اردیبهشت سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای اسلامی و تحقق آیه شریفه (و امرهم شورا بینهم)را به شما تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

********

در آمدن خورشید فروزان شوراها از بلندای قله های عمران و آبادانی شهر و روستا قانون پویا و متمدنی بود که در کشور عزیزمان اجرایی شد و بارقه امید را در دل مردم روشن و منور ساخت، زیرا در پرتو این قانون است که سرنوشت مردم به دست خودشان رقم میخورد لذا سالروز شوراها را به همه عزیزان عضو شورای اسلامی شهر و روستا به ویژه خدمتگزاران صدیق شورای اسلامی شهرمان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

********

هيچ قومي مشورت نكردند جز آنكه به بهترين امور هدايت يافتند. پيامبر اكرم(ص)

روز شوراها گرامی باد

********

جناب آقای ……

عضو محترم شورا

  با سلام

  نهم اردیبهشت سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

كه بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما دارد.

نهاد شورا كه شالودة آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد در واقع به فرایند واگذاری امور به مردم ، عینیت بخشید و به بركت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای كه در آن زندگی می كنند، دوچندان گردید.

بدینوسیله سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی شهر را به شماتبریك عرض نموده بر خود وظیفه میدانم از پیگیری ، تلاش ، مساعدت و راهنمائی های ارزنده شما در پیشبرد اهداف شهر و شهرداری كه یقیناً حاصل همدلی و همكاری مضاعف بین اعضای شورای اسلامی شهر بوده است تقدیر و تشكر نمایم.

   امیدوارم ما را در آرزوی خویش كه همانا ساختن فردائی زیباتر و بهتر است سهیم بدانید.

********

اين روز با شکوه را به همه ی اعضای محترم شوراها که با وظيفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می نمايند و با امانت، کفايت، درايت و کياست و حسن سلوک برای نيل به جامعه ی شهروند مدار خالصانه و عاشقانه کوشش می نمايند تبريک و تهنيت عرض می نمايم.

 

متن تبریک روز شوراها, پورتال خبری فرهنگی گهر

اس ام اس رسمی روز شوراها

بسم الله الرحمن الرحیم”

نهم اردیبهشت سالروزرویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما دارد.

نهاد شوراکه شالودة آن ریشه درقرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد در واقع به فرایند واگذاری امور به مردم ، عینیت بخشید و به برکت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، دوچندان گردید.

بدینوسیله سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی شهررا به مردم با فرهنگ و متدین و ولایتمدار ایران تبریک میگویم.

 

نهم اردیبهشت روز ملی شوراها  را به همه ی اعضای محترم شوراها که با وظيفه شناسی  در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می نمايند و با امانت، کفايت، درايت و کياست و حسن سلوک برای نيل به جامعه ی شهروند مدار خالصانه و عاشقانه کوشش می نمايند و در جهت بالندگی ، شکوفایی ، عمران و آبادانی قدم برمی دارند تبريک و تهنيت عرض می نمايم.

 

 متن پیام اداری مخصوص روز شوراها

روز شورا را به اعضای شواری اسلامی ایران صمیمانه تبریک میگویم و امیدواریم که گام های مثبتی برای آبادانی شهر بردارند.

حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب هوشمندانه از سوی آحاد مردم، یک مشارکت در سرنوشت کشور است .

انتخابات ،‌هم حق ملت است، هم یک وظیفه ی ملی است.

انتنظام جمهوری اسلامی نظامهای انتصابی قدرتها را نسخ کرد و انتخاب مردم را در مدیریت کشور دارای نقش کرد.ابات ،‌هم حق ملت است، هم یک وظیفه ی ملی است.

این حق آحاد ملت است که بتوانند انتخاب کنند و در تعیین مدیر کشور دارای نقش باشند.

 

 پیامک برای روز شوراها ۹۷

 

انتخابات برگ زرینی از حماسه مردم در تاریخ ایران اسلامی است

هر رای که به صندوق‌ها ریخته می‌شود مانند یک موشک بالستیک اقتدار و
امنیت را برای ایران تامین می‌کند

هر رای مردم مانند یک تیر به قلب دشمن است

 

متن تبریک روز شورا ۹۷

نقش شورا در جامعه

مشورت، یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم‏گیری‏هاست. جامعه‏ای که سنت مشورت در آن حاکم نیست، در تب و تاب خودمحوری می‏سوزد، ولی در جامعه‏ای که در آن هم‏فکری و نظرخواهی، اصلی یقینی است و از اجزای ضروری حیات آن به شمار می‏آید، بهترین راه و کامل‏ترین مسیر در برابر افراد گشوده خواهد شد.
پیامبر اعظم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله نیز می‏فرماید: «هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند.» آنان که گرفتار خودرأیی و استبدادند، در اشتباه به سر می‏برند و تنش‏های اجتماعی و سیاسی می‏آفرینند. نبود سنت مشورت در جامعه، رشد افکار را متوقف می‏سازد و چنین مردمی، شایستگی زندگی حقیقی را از دست می‏دهند.

پیشینه شورا

مشورت، یکی از مسائل مهمی است که خداوند در قرآن کریم، بارها ضرورت و نیازمندی به آن را با شیوه‏های گوناگون و واژه‏های مختلف بیان و عمل به آن را سفارش کرده است. بر اساس آیات قرآنی، مسئله شورا، به اسلام اختصاص ندارد. در برخی آیات، از افرادی سخن به میان آمده است که در امور گوناگون با اطرافیان خود مشاوره می‏کردند. از جمله این آیات، به واکنش بلقیس، ملکه سبأ در برابر نامه حضرت سلیمان علیه‏السلام می‏توان اشاره داشت که با بزرگان قوم خود مشورت کرد و از آنان نظر خواست.

اهمیت مشاوره در اسلام

موضوع مشاوره در اسلام اهمیت خاصی دارد تا آنجا که حتی در قرآن کریم، سوره‏ای به نام «شورا» نام‏گذاری شده است. در دیدگاه اسلام، مشورت کردن افزون بر هدایت انسان، او را از تنگناها می‏رهاند. در انجام امور، نیرومند می‏سازد، مایه برکت و فهم بصیرت انسان می‏گردد، او را به رضای خالق نزدیک می‏کند و به رأی خالص می‏رساند. آیه «وَ أَمْرَهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ» در مکه و آیه «وَ شَاوِرْهُمْ فِی الأَْمْرَ» در مدینه نازل شده است؛ یعنی دین اسلام هم در شرایط خفقان مکه و هم در دوران تشکیل حکومت در مدینه، به مشورت سفارش می‏کند.

جایگاه شورا در نظام سیاسی اسلام

هدف از حکومت اسلامی، اجرای احکام اسلام و اداره امور مسلمانان بر اساس قوانین عادلانه اسلام است؛ زیرا اسلام، تمام نیازهای فردی، خانوادگی و اجتماعی بشر و سعادت وی را در دنیا و آخرت پیش‏بینی کرده است. هدف قرآن از تأکید بر مشورت این است که اساس شورا و مشورت در شریعت اسلام، همواره پابرجا و جاویدان بماند؛ زیرا مشورت، موجب تبادل نظر، یک‏پارچگی افکار، روشن شدن امور و اطمینان خاطر در برطرف ساختن خطا می‏گردد و ترک آن ستمی بزرگ بر جامعه و امت اسلام است. در حکومت اسلامی ضرورت دارد دولت‏مردان برای حل بسیاری از مسائل اجتماعی و تأمین مصلحت‏های عمومی، با افراد باصلاحیت به مشاوره بنشینند و بر پایه آن تصمیم‏گیری کنند.

محدوده مجاز برای مشورت

در اسلام، شورا و مشاوره زمانی موضوعیت می‏یابد که حکم و قانونی وجود نداشته باشد. وقتی حکم خدا و قوانین و مقررات اسلام یا فرمان صریح پیامبر و معصومان وجود دارد، نمی‏توان مشاوره کرد و آن احکام و قوانین باید بدون هیچ‏گونه تردید و تأملی اجرا شود. قرآن در این زمینه می‏فرماید: «هیچ مرد و زن با ایمانی را در کاری که خدا و رسول حکم کنند، اراده و اختیاری نیست (که رأی خلافی اظهار کنند) و هر کس نافرمانی خدا و رسول کند، دانسته، به گمراهیِ سختی افتاده است.» ازاین‏رو، موضوع شورا و مشورت در اموری جاری می‏شود که اسلام، نظر قاطع و تعیین‏کننده‏ای نداده باشد.

 پیامک به مناسبت روز شوراها ۹۷

هدف مشورت

الف) جلوگیری از پیدایش خودکامگی و استبداد

اگر در خانه، سازمان و اجتماع، همه افراد امکان اظهار نظر داشته باشند و اجازه دخالت در سرنوشت خود را بیابند، راه بر خودمحوری‏ها، خودکامگی‏ها و تفکر استبدادی بسته می‏شود. از این روست که امام علی علیه‏السلام ، استبداد را در برابر مشاوره قرار می‏دهد.

ب) شناخت خط

وقتی از راه مشورت‏خواهی به افراد دیگر اجازه اظهار نظر می‏دهیم، افراد می‏توانند مثل آیینه، عیب‏های ما را نشان دهند و خطاهایمان را به ما بشناسانند. این عمل وقتی اهمیت بیشتری می‏یابد که خطاهای اجتماعی فرد، به دلیل تعصب فردی، کم بودن تجربه، نداشتن اطلاعات کافی و غفلت از واقعیت‏ها از دید او پنهان بماند. این موضوع در مورد امور جمعی و سازمانی نیز کاملاً صدق می‏کند. از این رو، امام علی علیه‏السلام می‏فرماید: «کسی که از دیدگاه‏های دیگران استقبال می‏کند، موارد اشتباه و خطا را خواهد شناخت».

ج) احساس شخصیت و مسئولیت

وقتی افراد در امور جمعی که به آنها و سرنوشتشان مربوط است، شرکت کنند و در تدوین و اجرای امور، تحقق اهداف و نظارت بر اجرای آنها سهیم باشند، در مورد موفقیت آنها و دست‏یابی به نتایج قابل قبول، احساس مسئولیت می‏کنند. احساس مسئولیت در افراد، پشتوانه بزرگی برای تحقق اهداف و موفقیت برنامه‏هاست، چنان که امام علی علیه‏السلام می‏فرماید: «هیچ پشتوانه‏ای مثل مشورت نیست».

د) تأمین منافع جمع

وقتی در اموری که به جمع مربوط می‏شود، تصمیم‏گیری‏ها از راه مشاوره و بررسی دیدگاه‏های جمع، به ویژه افراد آگاه و صاحب‏نظر گرفته شود، امکان دخالت هواهای نفسانی و منافع فردی به کمترین حد می‏رسد؛ چرا که لازمه احترام به آرای دیگران، نادیده گرفتن خواسته‏های شخصی است. بدین ترتیب، تصمیم‏گیری جمعی و مشاوره با اعضای یک مجموعه، نتایج کار را به مصلحت آن مجموعه نزدیک‏تر می‏کند.

و) تأمین تکیه‏گاه در تصمیم‏گیری

وقتی در تدوین شاخص‏ها، طراحی اهداف، تنظیم روش‏های دست‏یابی به اهداف و حتی شیوه نظارت بر اجرا، دیدگاه‏های اصلاحی اعضای مجموعه به کار گرفته شود، نوعی ضمانت و تکیه‏گاه برای اجرای درست آنها خواهد بود. این موضوع به ویژه وقتی اهمیت می‏یابد که در مجموعه، به تغییر و تحول نیاز باشد؛ زیرا معمولاً افراد آن مجموعه، در مقابل تغییر و تحول، مقاومت نشان خواهند داد. البته در صورت رعایت اصل مشارکت و مشاوره، افراد مجموعه کمتر موقعیت خود را در خطر می‏بینند و با مراحل کار آشنا می‏شوند و به جای مقاومت، راه تغییر را آسان‏تر می‏کنند. بهره‏گیری از دیدگاه‏های بهتر، تضمین پویایی فرد و مجموعه و نیز هدایت و اصلاح کژی‏ها، از دیگر فایده‏های مشورت کردن است.

ویژگی‏های مشاور

اسلام اجازه نمی‏دهد با هر کس مشورت کنیم، بلکه کسانی را معرفی می‏کند که صلاحیت این کار را داشته باشند. در سخنان پیشوایان حق، مجموعه‏ای از صفات عنوان شده که چنانچه فرد دارای آن صفات باشد، مناسب مشورت کردن است. خداترسی، تقوای الهی، رازداری، تعقل، تجربه و دانش، از جمله ویژگی‏های مشاور خوب است. در مقابل این ویژگی‏ها، صفات دیگری مطرح می‏شود که نباید در وجود مشاور باشد که ترس، بخل، حرص، دروغ‏گویی، حماقت و جهل از آن جمله‏اند.

وظیفه مشاور

در دیدگاه اسلام، مشاور وظایفی دارد که باید بدان عمل کند. مشاور باید صادق، امین و خیرخواه باشد. رسول خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: «هر کس از برادر مسلمانش مشورت خواهد و او جز آنچه خیر و رشد اوست، نظر دهد، به او خیانت کرده است.» مشورت‏کننده نیز باید پس از آنکه با فردی با صفات لازم مشورت کرد، نظر او را بپذیرد و به کار بندد. پیامبر اعظم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در این‏باره فرمود: «هرگاه انسان عاقلِ خیرخواهی نظر مشورتی داد، بپذیر و از مخالفت با آرای چنین افرادی بپرهیز که بی‏گمان، نتیجه آن هلاکت است».

 اس ام اس ادبی ویژه روز شوراها

حضور گسترده در انتخابات یعنی اعلام حمایت ملت از ولایت

 

هر انتخاباتی‌ برای‌ ملت‌ ما و فضای‌ عمومی‌ کشور مثل‌ نسیمی‌ است‌ که‌ فضا را تغییر
می‌دهد و معطر می‌کند؛ هوای‌ تازه‌ای‌ در فضای‌ کشور به‌ وجود می‌آورد و امیدهای‌ تازه‌ای‌ در دل‌ها زنده میکند

هر رای مردم در انتخابات خمپاره‌ای به اردوگاه دشمن است

هر حضور در انتخابات یعنی شرکت در مانور وحدت رای مردم در انتخابات خمپاره‌ای به اردوگاه دشمن است

رفتار داوطلبان در ریخت و پاش و خرج و تبلیغات زیاد از اندازه ی لازم می تواند ماها و آحاد مردم را نسبت به آنچه بعداً پیش خواهد آمد آگاه کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي