مایکروسافت توسط ارتش الکترونیکی سوریه هک شد

“ارتش الکترونیکی سوریه” که یک گروه هکر سیاسی محسوب می شود،‌ از “بشار اسد” رئیس جمهور کشور سوریه حمایت می‌کند و این طور به نظر می‌رسد که در اقدام جدید خود قصد حمله به مایکروسافت را داشته است.

مایکروسافت توسط ارتش الکترونیکی سوریه هک شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

این گروه در اقدام اخیر خود توانست به متن گفت‌وگوهای صورت گرفته بین کارمندان مایکروسافت نیز دسترسی پیدا کند.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که ارتش الکترونیکی سوریه ضمن دستیابی به حساب‌های کاربری این شرکت در شبکه‌های اجتماعی، موفق شده است وارد پست الکترونیکی تعدادی از کارمندان مایکروسافت شود.

این گروه هکر که طی چند سال گذشته نیز مسؤولیت ورود به سیستم داخلی بسیاری از شرکت های بزرگ را نیز برعهده گرفته است، طی چند روز گذشته اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری سه کارمند مایکروسافت در سرویس Outlook Web Access را روی شبکه توئیتر منتشر کرد.

گفته می‌شود که این گروه در اقدام اخیر خود توانست به متن گفت‌وگوهای صورت گرفته بین کارمندان مایکروسافت نیز دسترسی پیدا کند و حساب کاربری مایکروسافت در شبکه اجتماعی توئیتر را نیز هک کند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در این خصوص به مرکز خبری CNET توضیح داد: «حساب‌های کاربری هک شده مجددا تنظیم شده‌اند و هیچ اطلاعاتی مربوط به کارمندان مایکروسافت به خطر نیفتاده است. ما اقدامات گسترده خود را انجام می‌دهیم تا کاربران و حساب‌های کاربری خود را مقابل حملات سایبری ایمن کنیم.»

“ارتش الکترونیکی سوریه” که یک گروه هکر سیاسی محسوب می شود،‌ از “بشار اسد” رئیس جمهور کشور سوریه حمایت می‌کند و این طور به نظر می‌رسد که در اقدام جدید خود قصد حمله به مایکروسافت را داشته است.

گفته می‌شود که این گروه هکری در هفته گذشته کنترل کامل حساب‌های کاربری Xbox و Xbox Support در شبکه اجتماعی توئیتر را در اختیار گرفته است.
علاوه بر این، حساب کاربری Xbox در شبکه اجتماعی Instagram نیز توسط این گروه هک شده است.

“ارتش الکترونیکی سوریه” با انتشار یک پیام در حساب‌های کاربری هک شده توضیح داد که اقدامات علیه مایکروسافت هنوز به اتمام نرسیده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي