ماندلا به خاک سپرده شد

پیکر نلسون ماندلا امروز (یکشنبه) پس از انجام مراسم رسمی نظامی، به دور از چشم رسانه‌ها و در جمع اعضای خانواده و دوستان نزدیکش به خاک سپرده شد.

afp(man)-1

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های ارشد کشورهای مختلف و دیگر شخصیت‌های جهانی و محلی در مراسمی که در روستای اجدادی ماندلا در “قونو” برگزار شد، حاضر شدند تا برای آخرین بار با رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی خداحافظی کنند.

 

روز شنبه جسد ماندلا با انجام تشریفات کامل به زادگاهش منتقل شد و بیش از 4500 تن از مردم برای دیدن رژه نیروهای امنیتی حاضر شده بودند.

جاکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی و تعداد دیگری از چهره‌های سیاسی و مذهبی به همراه دو نوه ماندلا در مراسم خاکسپاری سخنرانی کردند.

 

با انجام مراسم خاکسپاری، 10 روز مراسم عزاداری که صدها هزار تن از مردم آفریقای جنوبی در آن سهیم بودند، پایان یافت.

 

مراسم پایانی امروز بیش از دو ساعت به طول انجامید و به طور زنده از شبکه‌های سراسر جهان پخش شد اما این مراسم به خاک سپاری تابوت ماندلا را شامل نشد و اعلام شد که این مراسم، خانوادگی و به دور از چشم رسانه‌ها خواهد بود.

ap(man)1

جسد ماندلا در سه روز گذشته برای بازدید مردم و احترام به او در تابوتی در جلوی یکی از ساختمان‌های دولتی در پرتوریا نگهداری شد.

 

 

براساس گزارش‌ها حداقل ۱۰۰ هزار نفر از پیکر ماندلا دیدار و ادای احترام کردند. اگرچه عده‌ای نیز موفق نشدند تا از رهبرشان خداحافظی کنند.

پیکر ماندلا در ساختمانی قرار داده شد که او در سال ۱۹۹۴ سوگند ریاست جمهوری خورد و رسما نخستین رئیس جمهوری سیاه‌پوست آفریقای جنوبی شد.

 

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه