4 ماسک نارگیل برای انواع پوست

تاريخ : 20 مهر

مردم به دلایل مختلف از روغن نارگیل استفاده می کنند ، استفاده از ماسک نارگیل یا روغن نارگیل یک روش عالی برای مرطوب کردن پوست است. می توان با استفاده از ماسک نارگیل یک پوست مرطوب داشت. اخیراً روغن نارگیل طرفداران بسیار زیادی داشته است و همچنین اکثر متخصصان پوست ، روغن نارگیل را به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی اما فوق العاده موثر برای بیماران خود تجویز می کنند. در ادامه نحوه تهیه و استفاده چهار ماسک فوق العاده که به آبرسانی و مرطوب شدن پوست صورت کمک می کنند به شما معرفی می کنیم.

۴ ماسک نارگیل برای انواع پوست

4 ماسک نارگیل برای انواع پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

ماسک زردچوبه و نارگیل برای پوست های چرب

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که در غذاهای هندی بسیار محبوب است، این ادویه علاوه بر اینکه طعم بسیار خوشمزه به غذا می دهد یک ماده فوق العاده ضد میکروب پوست می باشد بدین معنی که با باکتری های پوست مقابله می کند.
این ماسک برای از بین بردن باکتری ها و کثیفی های سطح پوست که می تواند باعث آکنه شود بسیار شگفت انگیز است به دلیل بزرگ بودن مولکول های روغن نارگیل از نفوذ این روغن به منافذ پوست خود نگران نباشید.

نحوه تهیه ماسک زردچوبه و نارگیل

4 ماسک نارگیل برای انواع پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

نحوه تهیه ماسک بسیار ساده است تنها کاری که باید انجام دهید گرم کردن روغن نارگیل به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه در مایکروویو است. سپس به مقدار کافی به آن آب اضافه کرده و با ترکیب زردچوبه به هم بزنیم.

ماسک باید به صورت زرد پر رنگ در آید و پس از آماده شدن ماسک آن را روی پوست به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید ، هنگام شستشوی ماسک از روی پوست صورت ، سفت شدن پوست تان را احساس خواهید کرد و منافذ پوستی به طرز چشمگیری کوچک‌تر خواهند شد.

اسکراب نارگیل برای پوستهای لکه دار و پوسته پوسته شده

4 ماسک نارگیل برای انواع پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد لازم برای تهیه این ماسک

یک قاشق غذا خوری نارگیل
۲ قاشق غذاخوری شکر
هیچ چیزی بدتر از پوسته پوسته شدن پوست صورت وجود ندارد ، نه تنها در حالت عادی بسیار آزاردهنده است بلکه باعث میشود که آرایش صورت به خوبی انجام نگیرد. اگرچه که متخصصان نسبت به لایه برداری بیش از حد هشدار می دهند اما کمی لایه برداری آن هم با مواد طبیعی می تواند پوسته شدن پوست را رفع کند و دوباره احساس صاف شدن پوست به فرد دست دهد.

هنگام تهیه این ماسک روغن نارگیل را نجوشانید، آن را با چنگال تفت دهید تا یکدست شود و سپس در شکر مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ تهیه شود. ماسک را به مدت ۵ دقیقه روی پوست صورت بگذارید بماند و پس از حدود ۳۰ ثانیه ماسک را به صورت دایره ای روی پوست خود مالش دهید و سپس ماسک را از روی پوست صورت بشویید.

ماسک نارگیل و عسل برای پوست های خشک

4 ماسک نارگیل برای انواع پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری ماست ساده

این ماسک علاوه بر روغن نارگیل از عسل و ماست در آن استفاده شده است و کمک به افزایش هیدراتاسیون در این ماسک می کند. این ماسک همچنین برای پوست های حساس مناسب می باشد و می تواند تسکین دهنده پوست باشد. ماسک نارگیل و عسل نه تنها مرطوب کننده بلکه در پوستهای حساس باعث کاهش قرمزی و آرام شدن پوست می شود .

طرز تهیه ماسک نارگیل و عسل

برای تهیه این ماسک کافی است روغن نارگیل را به مدت ۵ ثانیه قرار دهید. سپس آن را با عسل و ماست مخلوط کرده و تا جایی هم می زنیم که این سه ترکیب سفت شود. پس از آماده شدن ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست خود بمالید سپس صورت خود را شستشو دهید.

ماسک روغن نارگیل و لیمو برای چهرهای کسل و بی حال ( چهره اول صبح)

4 ماسک نارگیل برای انواع پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
یک قاشق غذاخوری عسل
یک یا دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

بعضی اوقات به دلیل بیماری و یا تازه بیدار شدن از خواب و همچنین کم خوابی پوست صورت بی حال و کسل جلوه می دهد ، اگر بخواهید در اداره و یا یک جلسه شرکت کنید شاید این موضوع برای شما آزار دهنده باشد ، این ماسک باعث روشن تر شدن پوست و همچنین بشاش بودن چهره کمک می کنند.

طرز تهیه

روغن نارگیل را به مدت ۵ ثانیه در مایکروویو قرار داده و سپس با عسل مخلوط می کنید. آب لیمو را در مخلوط عسل و روغن نارگیل ریخته و به هم می زنید. نهایتا ۵ دقیقه این ماسک را روی صورت خود قرار دهید سپس صورت خود را شسته و شاهد روشن تر و شاداب تر شدن پوست خواهید شد

منبع :insider

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي