ماجرای بررسی پرونده هنگامه شهیدی

بررسی پرونده هنگامه شهیدی

هنگامه شهیدی یکی از روزنامه نگاران ایرانی فعال در زمینه حقوق بشر است که چندی پش با توجه به انتصاب برخی اتهامات، دستگیر و راهی زندان اوین شده است. این روزنامه نگار با قید وثیقه آزاد شده است.

ماجرای بررسی پرونده هنگامه شهیدی

وکیل مدافع هنگامه شهیدی از ارسال پرونده موکلش به دادگاه خبر داد. مصطفی ترک همدانی در خصوص اخرین وضعیت پرونده هنگامه شهیدی،گفت: اتهامات پیشین وکنونی موکلم مشتمل بر فعالیت تبلیغی و اقدام علیه نظام، افترا، توهین و نشر اکاذیب است. وی از ارسال پرونده شهیدی به دادگاه خبر داد.

پنجم تیر ماه جاری بود که دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری شهیدی در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: متهم مذکور که تحت تعقیب قضایی بوده، توسط مأمورین پلیس در حالی که از ماسک برای مخفی ماندن از دید مامورین استفاده می‌کرد دستگیر و به زندان معرفی شد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره علت بازداشت هنگامه شهیدی و آخرین وضعیت پرنده قبلی وی گفته بود: ایشان چند ماهی متواری بود و همان طور که در شبکه های مجازی می دیدم هر روز اهانت های آشکاری به دستگاه قضایی و مسئولینش می‌کرد، به جای اینکه خود را معرفی کند توییت های بسیار مجرمانه ای منتشر می‌کرد. در جزیره کیش درحالی که مدعی بود تا تغییر مسئولان دستگاه قضایی خود را معرفی نخواهد کرد دستگیر شد. این نشانه اقتدار پلیس ماست که به همه متهمان می‌گوید دست از اقدام مجرمانه بردارند. وی پرونده سنگین در دستگاه قضایی دارد. امیدواریم که زودتر به دادگاه ارسال شود.

درباره هنگامه شهیدی

او در ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۵۴ در خانواده‌ای فرهنگی از پدر و مادری دانش‌آموخته و آموزگار به دنیا آمد. او که فرزند ارشد خانواده بود در کنار دو برادر و چهار خواهر رشد کرد. هنگامه در سال ۱۳۷۲ ازدواج کرد، و در سال ۱۳۷۴ فرزند دختری به نام «پارمیس طاهریان» به دنیا آورد.
هنگامه شهیدی در سال ۱۳۷۲ وارد دانشگاه شد و در سال ۱۳۷۶ در رشته روزنامه‌نگاری فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۷۷ در مقطع کارشناسی ارشد ارتباطات پذیرفته شد که در پی آن در سال ۱۳۷۹ با کسب درجه عالی از این رشته فارغ‌التحصیل شد. او هم‌اکنون دانشجوی مقطع دکترا در رشته حقوق بشر در کشور بریتانیاست.

روزنامه‌نگاری

هنگامه شهیدی روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۷۳ با روزنامه اخبار آغاز به کار کرد و با فعالیت در روزنامه‌های مختلف که بیشتر آن‌ها از روزنامه‌های اصلاح طلب بوده‌است در نشریات مختلفی قلم زد. اولین زن روزنامه‌نگاران ایرانی بود که سایت شخصی «هنگامه شهیدی دات کام» را راه اندازی کرد ولی سایت وی فیلتر شد.

هنگامه شهیدی گزارش‌ها، گفتگوهای سیاسی و مقالات متعدد سیاسی با عناوین سیاست داخلی ایران، سیاست بین‌الملل و موضوعات ویژه زنان در بسیاری از نشریات به چاپ رسانده‌است. او از جمله روزنامه‌نگاران فمینیست زن ایرانی است که با جدیت مسائل حقوق بشری و به‌ویژه حقوق زنان را دنبال می‌کند. از جمله فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به همکاری با وبگاه خبری روز آنلاین اشاره کرد. حضور در جنگ‌های عراق و افغانستان به عنوان «اولین روزنامه‌نگار زن ایرانی» وی را حائز رتبه اول یازدهمین جشنواره مطبوعات کرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه