لو رفتن عکس زنان و دختران بوسیله آرایشگاه / عکس

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 5 شهریور

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی روز گذشته ضمن بیان این مطلب افزود: چند روز قبل خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرد و ضمن تسلیم شکایت خود گفت: فرد یا افرادی عکس های بدون حجاب مرا در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند و بدین وسیله موجب هتک حرمت من و خانواده ام شده اند.

لو رفتن عکس زنان و دختران بوسیله آرایشگاه / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

سرهنگ سیدمحسن عرفانی اضافه کرد: در پی دریافت این شکایت، تلاش گسترده کارآگاهان برای رسیدگی به این پرونده و دستگیری عامل یا عاملان انتشار عکس ها در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می داد در زیر عکس های منتشر شده، مطالبی با عنوان تبلیغ برای آرایشگاه زنانه درج شده است که همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان به ردیابی متهم در آرایشگاه های زنانه بپردازند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: پس از استعلام از مراجع ذی صلاح و انجام یکسری تحقیقات تخصصی در فضای مجازی، ساعاتی بعد عامل انتشار عکس ها شناسایی و در یک عملیات اطلاعاتی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ عرفانی ادامه داد: متهم که زن ۳۳ ساله و متصدی یک آرایشگاه زنانه بود، ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی شد و عنوان می کرد که از وجود عکس های مذکور در شبکه های اجتماعی اطلاعی ندارد اما وقتی با دلایل و مدارک مستند مواجه شد اعتراف کرد: در سایت آرایشگاه متن تبلیغی را با عنوان «به صورت رایگان مدل بی همتا شوید» قرار دادم و بدین ترتیب زنان و دختران زیبا را به عنوان «مدل» به آرایشگاه می کشاندم سپس از آنان (مدل ها) در حالی که حجاب نداشتند به بهانه این که تصویر زیبای شما را برای آلبوم عکس آرایشگاه نیاز دارم عکس می گرفتم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی افزود: متهم این پرونده در ادامه اعترافات خود با بیان این که عکس های مشتریان را بدون اجازه آن ها در فضای مجازی منتشر کرده است گفت:این کار را برای جذب مشتری بیشتر می کردم و در زیر عکس های منتشر شده متن هایی را با عنوان رضایت خاطر مشتری از کارم قرار می دادم و عکس ها را در شبکه های اجتماعی منتشر می کردم.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی با اشاره به این که متهم مذکور با تشکیل پرونده در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی آرایشگاه های زنانه از این شیوه ناپسند برای سودجویی استفاده می کنند و موجب هتک حیثیت زنان و دختران ایرانی در فضای مجازی می شوند که پس از آن نیز مزاحمت ها و مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود می آید.

وی با اشاره به ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه ای اضافه کرد: هر کس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی و خانوادگی یا اسرار فردی را بدون رضایت وی منتشر کند و یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که در عرف اجتماعی موجب هتک حیثیت وی شود به نود و یک روز تا دو سال زندان یا پرداخت جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال و یا به هر دو مجازات قانونی محکوم می شود.

وی گفت: این مجازات در صورتی است که جرایم ارتکابی توسط متهم یا متهمان در حد مفسد فی الارض نباشد که در آن صورت مجرمان مذکور به اتهام افساد فی الارض محاکمه و به مجازات های سنگین مانند اعدام محکوم خواهند شد.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات برخی آرایشگران متخلف به بهانه رایگان بودن خدمات آرایشگاهی را نخورند زیرا ممکن است عکس های شخصی آنان توسط برخی افراد سودجو در فضای مجازی منتشر و موجب هتک حرمت شود.

 

منبع: خراسان

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي