لوسین و اسکراب های محافظ پا

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 25 مهر

لوسین و اسکراب های محافظ پا

شاید ندانید که فصل‌های سرد، برای پاها زجر آورند. شما مجبورید اکثر کفش‌های فانتزی‌ را برای ماه‌ها در کمدتان بگذارید و هیچ پدیکور و لاک ناخنی هم در دنیا وجود ندارد که بتواند خارش جوراب‌های پشمی را تحمل کند!

 

اما برای حل این مشکل، می‌توانید اسکراب و لوسیون درست کنید. این ترکیب اسکراب و لوسیون که از ساده‌ترین مواد تشکیل‌دهنده ساخته شده‌اند، تنها چیزی هستند که به آن نیاز دارید.

در هر دو ترکیب، شما از مزیت نرمی روغن پایه، بعلاوه‌ی خنک کنندگی و طراوت روغن نعناع برای آبرسانی، افزایش گردش خون و کاهش درد و تیر کشیدن پا بهره می‌برید. (این اسکراب از قدرت لایه برداری دانه‌های ساده‌ی شکر نیز استفاده می‌کند).

لوسین و اسکراب های محافظ پا, پورتال خبری فرهنگی گهر

اسکراب نعناع برای پا

مواد مورد نیاز:

  • ۲ فنجان شکر دانه ریز
  • یک سوم فنجان روغن (زیتون، نارگیل، یا بادام را هم می‌توانید امتحان کنید)
  • ۳ تا ۴ قطره روغن نعناع
  • رنگ قرمز خوراکی (مخصوص مواد غذایی)
  • ظرف شیشه‌ای (که حداقل نیم لیتر گنجایش داشته باشد)

شکر و روغن‌ها را در یک کاسه‌ی بزرگ مخلوط کنید تا بخوبی ترکیب شده و گوله گوله نشوند. نصف این مخلوط را در یک کاسه‌ی دیگر بریزید و چند قطره از رنگ قرمز خوراکی را به آن اضافه کنید، و تا زمانیکه به رنگ قرمز ملایم و یکدست در بیاید، آن را بهم بزنید.

سپس سفید و قرمز را بصورت لایه لایه بریزید: با قاشق، مقداری اسکراب سفید را در ظرف شیشه‌ای بریزید و با یک قاشق چوبی آن را بسمت پایین فشار دهید. همان مقدار از اسکراب قرمز را به ظرف اضافه کنید و این کار را تکرار کنید.

بصورت یکی در میان، قرمز و سفید بریزید تا شیشه پر شود. برای ظاهر زیباتر، چاقویی را یکی دوبار در جهت عقربه‌های ساعت، در داخل شیشه حرکت دهید.

لوسیون نعناعی برای پا

مواد مورد نیاز:

  • سه چهارم فنجان کره‌ی درخت روغن قلم
  • یک چهارم فنجان روغن (زیتون، نارگیل، یا بادام را هم می‌توانید امتحان کنید)
  • ۳ تا ۴ قطره روغن نعناع (برای عطر و بو)
  • ظرف شیشه‌ای (که حداقل یک چهارم لیتر گنجایش داشته باشد)

در یک ماهیتابه، کره‌ی درخت روغن قلم را روی حرارت کم،آب کنید تا به حالت مایع در بیاید. سپس با روغن‌ها مخلوط کنید و اجازه دهید که این مخلوط خنک شود. هنگامیکه سرد شد، با یک مخلوط کن به شدت آن را بهم بزنید تا حالت نرم و پرزدار به خود بگیرد. حالا آنرا با قاشق در شیشه بریزید.

منبع: sorkhabsefidab.com
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي