لوازم موردنیاز دوره زایمان کدامند؟

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 29 شهریور

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

لوازم موردنیاز دوره زایمان کدامند؟

لوازم موردنیاز دوره زایمان کدامند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

چه چیزهایی برای دوره زایمان نیاز داریم

هر زمان که بارداری شما به ۸ ماهگی رسید، همه چیز برای زایمان شما آماده است، زیرا می توانید با توجه به نظر پزشک هر زمانی از تاریخ مقرر به بیمارستان بروید و برای زایمان آماده شوید.

در دوره ای که برای زایمان در بیمارستان هستید و روزهایی که پس از تولد نوزاد در آن جا سپری می کنید، مطمئنا نیاز به یک سری وسایل دارید تا اوقات راحت تری را سپری کنید. در این مقاله به تعدادی از این وسایل اشاره می کنیم.

چه چیزهایی برای دوره زایمان نیاز داریم؟

– برنامه تولد و یادداشت های مادرانه.

– لباس خانه. همراه داشتن لباس راحتی برای شما مفید خواهد بود، بخصوص زمانی که می خواهید در راهروهای بیمارستان راه بروید. شما همچنین لباسی برای اتاق بخش پس از زایمان دارید.

بیمارستان ها می توانند بسیار گرم باشند، بنابراین ممکن است لباس با وزن سبک تر بهتر باشد. رنگ تیره یا الگوی شلوغ به پنهان کردن هر گونه لکه ای کمک می کند.

– دمپایی غیر لغزنده بدون پشتی، که به آسانی به پا شود و از پا درآید.

– جوراب. یادتان باشد، پاهای شما در دوره زایمان سرد می شود.

– یکی از لباس های خواب قدیمی تان یا یک تی شرت که هنگام زایمان به تن داشته باشید. لباس های بیمارستان ممکن است کمی کثیف باشد بنابراین بهتر است که از بیمارستان خرید نکنید.

– روغن ماساژ یا لوسیون اگر شما می خواهید در طول دوره زایمان خود را ماساژ دهید.

– توپ تولد این می تواند به زایمان موثر شما کمک کند. بررسی کنید که آیا بیمارستان سایز مناسب شما را دارد یا نه. اگر نه، توپ خود را بیاورید. به یاد داشته باشید که یک پمپ برای باد کردن همراه داشته باشید که در صورت نیاز همراه شما توپ را باد کند.

– چرب کننده لب. لب های شما می توانند به سرعت در اتاق گرم زایمان خشک شوند.

– اسنک و نوشیدنی ها برای شما در دوره زایمان. نوشیدنی های ورزشی ایسوتیو خوب هستند و یا برخی از قرص های گلوکز که می تواند شما را سرحال نگه دارد.

– چیزهایی که برای کمک به آرامش و یا گذراندن وقت خود از آن ها استفاده می کنید، از قبیل کتابها، مجلات یا رایانه.

– گل سر یا کلیپس. اگر موهای بلند داشته باشید، ممکن است بخواهید آن را ببندید.

– بالش بیمارستان ممکن است به اندازه کافی برای شما راحت نباشد. بالش شکل V می تواند در هنگام شیردهی نوزاد به شما کمک کند.

– دستگاه پخش سی دی. همچنین  بعضی از سی دی های خود را بیاورید. برخی از بیمارستان ها پخش کننده های سی دی خود را ارائه می دهند، اما ابتدا چک کنید.

لوازم مورد نیاز مادر برای بعد از زایمان در بیمارستان
لباس شب

لباس شب نو، اگر ترجیح می دهید خودتان را بپوشانید.

تلفن همراه و شارژر آن

اگر شما از تلفن بیمارستان استفاده می کنید، یک کارت تلفن پیش از آن بخرید. پس از تولد نوزادتان، شما یا همسرتان ممکن است بخواهید این خبر را به خانواده و دوستان خود بفرستید تا آنها این خبر خوب را بدانند. لیستی از افرادی را که می خواهید با آنها تماس بگیرید فهرست کنید. افراد مهم را به خاطر خستگی از قلم نیندازید.

اسنک!
پس از چند ساعت زایمان، احتمالا بسیار گرسنه خواهید بود و نمی خواهید صرفا به غذای بیمارستان تکیه کنید. بنابراین کراکر، میوه تازه، یا میوه خشک، آجیل، میله های گرانولا یا هر چیزی که فکر می کنید از آن لذت می برید، همراه خود بیاورید.

لوازم آرایشی و بهداشتی
چندتا از وسایل شخصی خود را همراه بیاورید مانند مسواک و خمیر دندان، چرب کننده لب، دئودورانت، قلم مو و شانه، وسایل آرایشی، باند مو و یا سنجاق سر. بیمارستان ها معمولا صابون، شامپو و لوسیون را ارائه می دهند، اما ممکن است مال خودتان را ترجیح دهند.

سینه بندهای پرستاری راحت یا سینه بندهای معمولی
این که آیا شیر مادر را انتخاب کنید یا نه، سینه های شما زمانی که شیر وارد می شود، به طور قابل توجهی متورم می شوند، که می تواند در طول چند روز اول پس از زایمان اتفاق بیفتد. یک سینه بند خوب می تواند برای شما راحتی فراهم کند و از پد های پستان می توان برای کمک به جذب نشت ها استفاده کرد.

چند جفت از لباس های زیر زنانه
بعضی از زنان لباس زیر مشبک که معمولا از بیمارستان ارائه می شوند را دوست دارند. اما عده ای دیگر نه. شما نمیتوانید آن را با لباس های زیر پنبه ای خودتان اشتباه بگیرید. بیمارستان پد های بهداشتی را ارائه می کند، زیرا بعد از زایمان خونریزی خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که چنین پدهایی را در خانه هم داشته باشید.

عکسهای دیگر فرزندان شما
هنگامی که آنها به دیدنتان می آیند، متوجه می شوند که آنها را فراموش نکرده اید.

هدیه برای فرزندان بزرگتر
بعضی از والدین از طرف نوزاد جدید به “برادران و خواهران بزرگ” هدیه می دهند.

دفترچه یادداشت یا مجله و قلم یا مداد. پیگیری برنامه تغذیه کودک خود را بنویسید، سوالات خود از پرستار را بنویسید، توجه داشته باشید که متخصص اطفال به شما می گوید، خاطرات روز اول کودکتان را زود بنویسید. بعضی افراد یک کتاب کودک پیدا می کنند تا بتوانند اطلاعات مربوط به تولد را به درستی ضبط کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي