لندن قرن هفدهم را در نمایی سه بعدی ببینید +عکس و فیلم

شش تن از دانشجویان دمونتفورت در شهر لسستر انگلستان با تبدیل نقشه های تاریخی موجود از لندن قرن هفدهم به یک دنیای سه بعدی با تمام جزئیات آن، موفق به کسب جایزه اول مسابقه Off The Map از سوی شرکت یک آلمانی شدند.

این مسابقه توسط شرکت آلمانی تولید کننده بازی های رایانه ای Crytek برگزار شده بود و در آن شرکت کنندگان باید از موتور سه بعدی ساز همین شرکت برای ارائه آثار خود بهره میگرفتند. همچنین کتابخانه ملی انگلستان و پروژه فرهنگی بازی های رایانه ای GameCity نیز از دیگر حامیان این مسابقه بوده اند.

تیم دانشجویان Pudding Lane Productions از دانشگاه دمونتتفورت در این مسابقه با ارائه اثری از بازسازی لندن قرن هفدهم – که هرچند خالی از سکنه طراحی شده، اما تمامی آثار مربوط به فعالیت های انسانی همچون آثار رخت شویی ها، بساط دست فروشان و مغازه دارها، کلیسا، کوچه پس کوچه ها و مانند آن با جزئیات وجود دارد – یک اثر تحسین برانگیز را ارائه کرده اند. نتیجه نهایی کار این دانشجویان ارائه فضایی سه بعدی است که بازیگران حرفه ای بازی های رایانه ای آن را در بازی هایی همچون Assassin’s Creed و Fable تجربه کرده اند.

لندن قرن هفدهم را در نمایی سه بعدی ببینید +عکس و فیلم

لندن قرن هفدهم را در نمایی سه بعدی ببینید +عکس و فیلم

لندن قرن هفدهم را در نمایی سه بعدی ببینید +عکس و فیلم

لندن قرن هفدهم را در نمایی سه بعدی ببینید +عکس و فیلم

لبته همانگونه که در وبلاگ این تیم نیز ذکر شده است، در مسیر ایجاد این دنیای سه بعدی برخی تفاوتها نسبت به نقشه های اصلی که از سوی کتابخانه لندن در اختیار آنها قرار گرفته و خروجی نهایی کار وجود دارد. همچنین در این وبلاگ یادآوری شده است که برای تدوین نهایی خروجی به دلیل جدا بودن اعضای تیم از یکدیگر مشکلاتی به وجود آمده بوده است.

تام هارپر، کتابدار بخش کارتوگرافی کتابخانه بریتانیا در این باره اذعان کرده است: هرچند در برخی موارد شاهد برخی تفاوتها در خروجی سه بعدی نسبت به نقشه های تاریخی موجود در کتابخانه هستیم، اما بخش اعظمی از این کار به هیچ وجه مغایرتی با اصل نقشه ها ندارد. فضای مه آلود موجود در سطح شهر به شکل مجذوب کننده ای طراحی شده و توجه خاصی به برخی از مکانهای ویژه لندن همچون پل لندن ، بنای پوبی کویینشیث بر روی رودخانه و حتی پنجره های درخشنده و رنگارنگ آن دوران شده است. خوشحالم که تیم Pudding Lane نقشه های تاریخی و ارزشمند کتابخانه را در یک چنین مسیری مورد استفاده قرار داده است.

همچنین یان سیمونز مدیر شرکت GameCity نیز اذعان کرده است: کار این تیم یک کار فوق العاده بوده است که با استفاده از مستندات تاریخی و آخیرین تکنولوژی های روز در حوزه سه بعدی سازی و رایانه صورت گرفته است. ساخت بازی های رایانه ای با استفاده از مستندات تاریخی به بخشی از فرهنگ، هنر و سرگرمی امروز ما تبدیل شده است و شناخت فناوری مربوط به آن و درک مسیر تحول آن تبدیل به یک جریان اصلی در دنیای فناوری اطلاعات شده است.

فیلم زیر نتیجه کار تیم دانشجویان دانشگاه دمونتفورت لسستر است:

دانلود

 

منبع: تابناک

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه