اگر لاغر هستید اما چربی شکم دارید بخوانید

تاريخ : 15 مهر

لاغری و تناسب اندام یکی از خواسته های اغلب خانمها است و اکثرا هم از چربی شکم نالان هستند. در این مطلب بیشتر به این مورد پرداخته ایم.

امروز بسیاری از مردم بدون اینکه بدانند دچار سندروم متابولیک هستند. دلیل اینکه بسیاری از ما از وجود این سندروم بی خبر هستیم آن است که نشانه هایش بسیار شایع است طوری که نادیده گرفته می شوند. اگر هر کدام از نشانه هایی که در ادامه می گوییم را در خود مشاهده کردید با پزشک خود مشورت کنید.

اگر لاغر هستید اما چربی شکم دارید بخوانید, پورتال خبری فرهنگی گهر

علائم سندروم متابولیک

سایز شلوارهایتان افزایش یافته

به تگ جین هایتان نگاه کنید. اگر شماره آن بیش از ۴۰ اینچ باشد پس به دردسر افتاده اید. چاقی مرکزی، جایی که وزن در ناحیه میانی بدن تجمع می کند، یکی از مهمترین نشانه های این است که ممکن است در خطر سندروم متابولیک باشید. دور کمر بیش از ۴۰ اینچ ( ۱۰۱ سانت ) برای مردان و ۳۵ اینچ ( ۸۹ سانت ) برای خانم ها از بارز ترین نشانه ها است.

سندروم متابولیک مجموعه ای از عوامل خطر ( چاقی شکمی، قند خون بالا، فشار خون بالا، سطح بالای تری گلیسیرید خون و سطح پایین کلسترول HDL ) است که باعث افزایش خطر بیماری های قلبی، دیابت و دیگر مشکلات جدی سلامت می شود. اگر سه مورد یا بیشتر از این نشانه ها را داشته باشید، قطعا دچار سندروم متابولیک هستید.

تمام مدت تشنه هستید و یک سره باید به دستشویی بروید

اگر نمی توانید تشنگی تان را فرو بنشانید و دائم به دستشویی می روید ممکن است نشانه این باشد که قند خون بالایی دارید، یکی از نشانه های سندروم متابولیک. بسیاری از مردم نمی دانند سطح قند خونشان چند است تا زمانی که واقعا از حالت نرمال خارج می شود. جدای دیابت، استرس بیماری، زیاد خوردن و یا به اندازه کافی ورزش نکردن می تواند باعث مقاومت به انسولین شود.

سردرد دارید، احساس سرگیجه دارید یا دیدتان تار است

به فشار خون، قاتل خاموش گفته می شود، چون معمولا تا وقتی به شدت بالا نرود چیزی متوجه نمی شوید. از نشانه های نگران کننده فشار خون بالا سردرد، سرگیجه، تاری دید، درد قفسه سینه و مشکل در تنفس است. اگر هر کدام از این نشانه ها را حس کردید باید هرچه سریع تر به دنبال درمان باشید.

برنامه غذایی سالمی را دنبال نمی کنید

یک برنامه غذایی سالم سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل ها، ماهی و گوشت سفید بدون چربی و یکی از بهترین راه ها برای تثبیت وزن سالم است. دنبال کردن یک برنامه غذایی سالم، اولین قدم مهمی است که منجر به رفع عوامل خطر سندروم متابولیک شده و پایبندی به آن در شرایط مختلف می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. همچنین باید مواظب سدیم دریافتی خود در طول روز نیز باشید و کمتر از ۲.۳۰۰ میلی گرم آن را دریافت کنید.

به باشگاه نمی روید

برای پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون و کلسترول بالا هیچ استراتژی بهتری از کاهش وزن و فعالیت فیزیکی نیست. توصیه می شود هفته ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی داشته باشید. حتی روزانه ۱۵ دقیقه پیاده روی هم می تواند تاثیر محسوسی روی سلامتتان داشته باشد.

لاغرید اما چربی دارید

اگر از کسانی هستید که به نظر لاغر می آیید اما زیر لباستان چربی شکمی پنهان کرده اید، ممکن است در خطر سندروم متابولیک قرار داشته باشید. دلیل این خطر، وجود چربی های احشایی مرکزی است که اطراف ارگان های بدن را گرفته اند. چربی اطراف ران ها نیز نشانه جالبی نیست. بدون توجه به آنچه ترازو می گوید یک برنامه غذایی سالم را دنبال کنید و مقدار زیادی ورزش کنید.

سطح کلسترول خوبتان به طرز خطرناکی پایین است

اگر در آزمایش خونتان مشخص شود کلسترول HDL شما پایین است باید نگران شوید. سطح HDL کمتر از ۵۰ میلی گرم برای خانم ها و کمتر از ۴۰ میلی گرم برای آقایان یکی از شاخص های خطر سندروم متابولیک است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي