لاغر شدن در ماه رمضان با این نوشیدنی ها/طرز تهیه

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 6 تیر

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : لاغر شدن در ماه رمضان با این نوشیدنی ها/طرز تهیه
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

لاغر شدن در ماه رمضان با این نوشیدنی ها/طرز تهیه, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

حتماً  می دانید که نوشیدن های مضر را در وعده سحری نباید بنوشید. پس برای  از بین بردن تشنگی در طول روزهای ماه رمضان چه بنوشیم؟شاید عده ای توصیه  کنند که آبمیوه های  متنوع  را امتحان کنید ولی  باید نگران چاقی و کالری موجود  باشید. بخصوص که در ماه رمضان نه تنها لاغر نمی شوید  بلکه باید انتظار چاق شدن را هم داشته باشیدراه حل چیست؟

بهترین گزینه، انتخاب نوشیدنی های خنک، پرآب، دیرهضم و رژیمی است که علاوه بر کاهش وزن، آب بدن را حفظ و راه لاغری را برایتان هموار کنند. ما سه مورد از نوشیدنی های خنک، لاغرکننده، تابستانی و مناسب سحری را معرّفی می کنیم…
•    آب انبه

انبه، میوه ای تابستانی است که استفاده از آن در ماه رمضان به شدت توصیه می شود. انبه فیبر بالایی دارد و آب بدن را تامین می کند. از یبوست های ناشی از روزه داری نیز پیشگیری می کند.
هم چنین اگر براثر روزه داری یا به علّت پرخوری در ماه رمضان، دچار ناراحتی های معده شده اید، می توانید با آب انبه خود را درمان کنید.
آب انبه به رفع خشکی و کدری پوست نیز کمک می کند و یکی از بهترین نوشیدنی ها برای حفظ زیبایی پوست در ماه رمضان است. این نوشیدنی خنک، کالری پایینی هم دارد و به لاغری و کاهش وزن در ماه رمضان کمک می کند.
می توانید برای خوش طعم شدن آن از اندکی آب لیمو و عسل نیز استفاده کنید. امّا فراموش نکنید که مصرف عسل و آب لیمو در موقع سحری باعث تشنگی شما می شود.

 

•     آب نارگیل

آب نارگیل یکی دیگر از بهترین نوشیدنی ها برای لاغری و حفظ آب بدن در ماه رمضان است.
آب نارگیل، کالری بسیار کمی دارد و اشتهای شما را کاهش می دهد و احساس سیری را به مدتی طولانی نگه می دارد. در نتیجه شما در ماه رمضان کمتر گرسنه و تشنه می شوید و می توانید به راحت کاهش وزن داشته باشید.
آب نارگیل به حفظ آب بدن نیز کمک می کند و قندخون را به حدّ تعادل نگه می دارد تا در اثر پرخوری های موقع سحر، دچار افزایش قند خون نگردید.
ممکن است در طول ماه رمضان به علّت عادت نداشتن به خوردن غذاهای سنگین سحری، دچار درد معده شوید. آب نارگیل ناراحتی های معده را از بین می برد.
•    آب کاهو

کاهو یکی از بهترین سبزیجات برای لاغری و رفع یبوست است. کاهو سرشار از فیبر است و یبوست ناشی از روزه داری را رفع می کند. هم چنین با ایجاد احساس سیری، باعث کاهش وزن می شود.
استفاده از آب کاهو موقع سحری، می تواند آب بدن را به مدتی طولانی حفظ کند و احساس تشنگی را به تعویق می اندازد. آب کاهو سرشار از آهن نیز هست و به رفع بی حالی های ماه رمضان کمک می کند.
برای به دست آوردن آب کاهو باید کاهوی کامل را داخل مخلوط کن بریزید و آب آن را بگیرید. اگر آب کاهو به نظرتان خوش طعم نیست، می توانید از اندکی عسل استفاده کنید. همان طور که گفته شد نباید موقع سحری در مصرف عسل زیاده روی کنید.
فراموش نکنید که چوب میانی کاهو نیز سرشار از مواد مغذی است و موقع گرفتن آب کاهو نباید آن را جدا کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي