قیمت های جدید خودرو پس از جلسه شورای رقابت

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 2 اردیبهشت

تسنیم:  براساس قیمت گذاری شورای رقابت نرخ رسمی سمند ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ با ارزش ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، تیبا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پراید ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شد.

محمد علی مددی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز شورای رقابت به خبرنگار تسنیم گفت: نرخ جدید خودرو برای خودروسازان با لحاظ ارز مبادله‌ای و برای فروشندگان در بازار آزاد با لحاظ ارز آزاد محاسبه شد.

وی افزود: قیمت پراید در دستور العمل شورای رقابت با لحاظ ارز مبادله‌ای ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ارز ازاد ۱۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گفته مددی‌، سمند با ارز مبادله‌ای ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ارز آزاد ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ نیز با ارز مبادله‌ای به قیمت ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ارز آزاد ۲۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و همچنین تیبا با ارز مبادله‌ای به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ارز آزاد ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است.

این عضو شورای رقابت درباره نرخ سایر خودروها در دستورالعمل امروز شورا، گفت: در این جلسه فقط نرخ ۴ خودرو نهایی شد؛ پیش از این شاخص تورم بخشی ۴ خودرو از سوی شورای رقابت تعیین شده بود كه امروز این شاخص‌ها را در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو ملاك قرار دادیم.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل شورای رقابت فرمول تعیین قیمت تمام خودروها به این گونه خواهد بود كه قیمت هر خودرو برابر با قیمت همان خودرو در یكك سال قبل به اضافه قیمت خودرو در سال پایه (۹۰) ضرب در میانگین وزنی با نرخ تورم به اضافه یك دوم شاخص كیفیت.

براساس این گزارش، نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم از تصویب دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه عصر امروز این شورا خبر داد و گفت: امشب قیمت‌های جدید ابلاغ می شود و از فردا این قیمت‌ها برای خودروسازان لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی با بیان اینكه نرخ تورم بانك مركزی و قیمت پایه سال ۹۰ مبنای تعیین دستورالعمل قیمت جدید خودرو است، افزود: درصد كاهش قیمت‌ خودورهای تولید داخل بسته به نوع خودرو متفاوت است.

این عضو شورای رقابت تأكید كرد: از فردا قیمت خودرو ارزان می‌شود كه براساس این قیمت‌گذاری خودرو نرخ پراید برای خودروسازان ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي