قیمت عجیب ولی مصوب هندوانه شب یلدا اعلام شد

تاريخ : 29 آذر

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت هندوانه شب یلدا را ۳۵۰۰ تومان اعلام کرده باید دید قیمت خرید واقعی که همیشه بالاتر از قیمت مصوب است چقدر خواهد بود!

قیمت عجیب ولی مصوب هندوانه شب یلدا اعلام شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه کشت محصول هندوانه در جنوب کشور مطلوب است گفت: عرضه این محصول به مناسبت شب یلدا آغاز شده است و بالاترین قیمت برای هندوانه با کیفیت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم است.

سیدمحسن محمودی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه بهترین روش تنبیه گرانفروشان ، صرف فعل نخریدن است ، گفت: اگر شهروندان مشاهده کردند که قیمت ها به میزان غیرمعقولی افزایش یافته است می توانند به سامانه های نظارتی و این اتحادیه اطلاع دهند تا برخورد لازم شود.

وی افزود: کشت محصول هندوانه در جنوب کشور زیاد است و تا یک ماه آینده محصول
تازه وارد بازار خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه هندوانه و پس از آن انار بیشترین میزان مصرف را در شب یلدا دارد،گفت : انار، پرتقال، لیموشیرین و آجیل برای مراسم شب یلدا استفاده می شود.

محمودی یکی از دلایل کمبود هندوانه شب یلدا را بارش تگرگ در شهرستان میناب
اعلام کرد و گفت: با توجه به ارزان بودن هندوانه در تابستان ؛ در انبارها هم کمتر ذخیره نشده است.

حسن خدنگی مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: هر کیلوگرم هندوانه در مزارع هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می شود و علاوه بر تأمین نیاز داخلی ، صادرات هم داریم.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از چهار میلیون تن هندوانه در ۱۴۳ هزار هکتار تولید می شود ، افزود: ۷۰ درصد این محصول در هرمزگان ، فارس و جنوب کرمان برای عرضه در بازار آماده شده است.

خدنگی اضافه کرد: بخش زیادی از هندوانه مورد نیاز شب یلدا، در استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، جنوب کرمان و فارس تامین می شود و البته بخشی از هندوانه ها نیز مربوط به سردخانه ها می شود که برای عرضه در بازار شب یلدا، نگهداری شده و البته امسال این نوع هندوانه کمتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرکیلوگرم هندوانه در بازار با قیمت هایی بیش از ۲۳۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي