قزاقستان هم حریف بسکتبال ایران نشد

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 16 مرداد

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدارش از مرحله دوم رقابت‌های بسکتبال قهرمانی آسیا به مصاف قزاقستان رفت و به یک پیروزی دیگر رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدارش از مرحله دوم رقابت های قهرمانی بسکتبال آسیا به مصاف قزاقستان رفت و با نتیجه ۸۵ بر ۵۳ حریفش را شکست داد. قزاق ها در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند و بسکتبالیست های ایران را کمی آزار دادند.

*کوارتر نخست: ۲۲ بر ۱۵ ایران

قزاق ها بازی برابر ایران را خوب آغاز کردند. دفاع نفر به نفر آنها اجازه گل زنی به ستاره های ایران را نمی داد و از طرف دیگر موقعیت های خوبی برای شوت‌زن‌های خودشان می ساخت. سه دقیقه از کوارتر نخست گذشته بود که قزاقزستان ۸ بر ۶ پیش افتاد. آنتون پونومرو و رستم آرگلیو در زیر سبد حامد حدادی را مهار کرده بودند و از طرف دیگر اجازه کار به شوت زن های ایران نمی دادند.

بازی پایاپای ادامه داشت و قزاق‌ها همچنان خوب کار می کردند و تا امتیاز ۱۳ هم پیش رفتند اما شوت‌های سه امتیازی کامرانی و توپ ربایی های او شاکله‌ی قزاقستان را برهم ریخت و همین کافی بود تا درخشش ملی پوشان ایران آغاز شود. در ادامه اصغر کاردوست نیز جای حامد حدادی را در زیر سبد گرفت و عملکرد خوبی داشت و توانست از موقعیت هایش به بهترین شکل استفاده کند. شوت های حامد آفاق نیز امان حریف را بریده بود و به امتیاز های ایران اضافه می کرد.

دفاع منطقه ایران نیز اجازه نمی داد قزاق ها به سمت سبد ایران نفوذ کنند. این شرایط تا پایان کوارتر نخست ادامه داشت و در حالی که ملی پوشان ایران به خوبی امتیاز می آوردند قزاق‌ها کاری از پیش نمی بردند و بالاخره این کوارتر با نتیجه ۲۲ بر ۱۵ به سود ایران به پایان رسید.

*کوارتر دوم: ۱۹ بر ۹ ایران

کوارتر دوم مسابقه با امتیازآوری ایران آغاز شد. بچیروویچ نفوذ سریع به زیر سبد قزاق‌ها و پاس های زیر سبد به حدادی و کاردوست را در دستور کار قرار داد که برنامه اش جواب می داد. در طرف مقابل نیز قزاقستان به دنبال پرتاب های سه امتیازی بود که در اکثر دقایق ناکام می شد. ایران فاصله امتیازی اش را بیشتر و بیشتر می کرد و با دفاع منطقه ای مناسب اجازه کار به قزاق‌ها نمی داد.

قزاقستان در حالی که پنج دقیقه از کوارتر دوم گذشته بود دفاع نفر به نفر را در زمین پیاده کرد اما سرعت کامرانی و آفاق از این دفاع گذشت و با ضد حمله های مهار نشدنی امتیاز‌های ایران را افزایش داد. بازی در این دقایق ۳۰ بر ۱۸ به سود ایران ادامه داشت.

در ادامه پرتاب‌های سه امتیازی قزاق ها موفق بود و فاصه کاهش پیدا کرد اما بازهم قدرت زیر سبد ایران توانست حریف را کنترل کند تا این کوارتر نیز به سود ایران به پایان برسد. شاگردان بچیروویچ در این کوارتر ۱۹ بر ۹ به پیروزی رسیدند.

*کوارتر سوم: ۲۹ بر ۱۲ ایران

نیمه دوم در حالی آغاز شد که ایران ۴۱ بر ۲۴ از حریفش پیش بود. بچیروویچ ترکیب اصلی اش را وارد میدان کرده بود و دفاع نفر به نفر در دستور کار آنها بود اما قزاق ها همان ابتدا از دفاع روبه روی خود عبور کردند و با یک شوت سه امتیازی کوارتر سوم را آغاز کردند اما این شوت سه امتیازی همان لحظه با نفوذ مهارنشدنی صمد نیکخواه بهرامی به سمت سبد قزاقستان پاسخ داده شد. حریف در این دقایق دفاع تمام پرس را انجام می داد و با فشار به بازیکنان پیرامونی سعی داشت تا انتقال توپ برای ایران را دشوار کند. پرس دفاع قزاقستان کار ایران را دشوار می کرد تا جایی که می رفت تا ملی پوشان عصبی شوند.

در این لحظه بچیروویچ چند تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد تا بازیکنانش را آرام کند. او با وارد کردن آرن داوودی به جای صمد نیکخواه بهرامی سیستم سه گارد خودش را پیاده کرد و پرس حریف را شکست. ایران با این سیستم دوباره امتیازآوری اش را آغاز کرد ۱۰ بر ۶ پیش افتاد.

چهار دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود که ایران ۵۳ بر ۳۰ از حریفش پیش افتاد. دقایق پایانی کوارتر سوم در حالی ادامه پیدا می کرد که قزاق ها دیگر حرفی برای گفتن نداشتند و به طور کامل مغلوب بسکتبالیست‌های ایران شده بودند. بچیروویچ نیز ترکیب اصلی اش را از زمین خارج کرد و از دیگر مهره هایش استفاده می کرد. ایران تیم برتر بود و در نهایت توانست کوارتر سوم را نیز با نتیجه ۲۹ بر ۱۲ به سود خود به پایان برساند.

*کوارتر چهارم: ۱۷ بر ۱۵ قزاقستان

وقت پایانی این مسابقه نیز با قدرتنمایی ملی پوشان ایران آغاز شد. قزاق ها در ابتدا بهتر کار کردند و جلو افتادند اما در ادامه ایران امتیازهایش را جبران کرد. محمد جمشیدی و سامان ویسی در منطقه های پیرامونی زمین عملکرد هماهنگی داشتند و با پاسکاری های سریع موقعیت های خوبی برای گلزنی بدست می آوردند. ایران همان ابتدا فاصله امتیازی اش را بیشتر کرد و ۷۸ بر ۴۳ پیش بود. قزاق ها در ادامه کار رو به بازی پیرامونی آوردند و با شوت های سه امتیازی کار را برابر کردند. دو تیم در این کوارتر گام به گام پیش می رفتند.

سه دقیقه مانده بود به پایان بازی که ایران پنج خطا شد و همین فرصتی بود برای قزاقستان که بتوانند با نفوذ به زیر سبد ایران خطا و پرتاب آزاد بگیرند. دو تیم گام به گام پیش می رفتند و کار در دقایق پایانی کاملا برابر بود. یک دقیقه مانده بود به پایان بازی نتیجه ۱۲ بر ۱۲ بود تا اینکه بالاخره قزاقستان در این کوارتر ۱۷ بر ۱۵ برنده شد اما در نهایت ۸۵ بر ۵۳ برابر ایران تن به شکست داد.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي