قرص خواب شما را به خواب ابدی می برد!

مجله مهر: اگر از بی خوابی کلافه شده اید و مجبورید هر شب دست به دامن قرص های خواب شوید، بدانید که با این کار دستی دستی خودتان را به کشتن می دهید!

پژوهش های اخیر نشان داده که قرص های خواب، خطر مرگ ناگهانی را تا 4.6 برابر افزایش می دهند و ریسک ابتلا به انواع سرطان های پیشرفته را تا 35 درصد بالا می برند.

بر اساس پژوهش هایی که نتایج آنها در ژورنال پزشکی انگلیس به چاپ رسیده، بیمارانی که برای به خواب رفتن از قرص هایی مثل بنزودیازپام، باربیتورات، آرام بخش ها و نمونه های دیگر قرص های خواب آور استفاده می کنند، به طور میانگین، نسبت کسانی که از این قرص ها استفاده نمی کنند 4.6 برابر بیشتر می میرند. البته هر چه میزان مصرف این قرص ها بیشتر باشد، احتمال مرگ و میر هم افزایش پیدا می کند.

پژوهشگران این مطالعه را روی 33هزار بیمار مبتلا به بی خوابی انجام دادند و آنها را به سه دسته تقسیم کردند. به یک دسته دارو داده شد، به یک دسته درمان های جایگزین غیر دارویی و دسته سوم هیچ کدام از این دو را دریافت نکردند.

نتیجه نشان داد که از میان این سه گروه، گروه دوم که رژیم غذایی خاص و تمرینات تن آرامی داشتند موفق شدند با مشکل خود کنار بیایند و به راحتی به خواب بروند.

غذاهای بی خواب کننده

رژیم غذایی نقش مهمی در بهبود وضعیت خواب دارد. پژوهشگران توصیه می کنند کسانی که دچار بیخوابی هستند دم کرده سنبل الطیب، نعناع، بابونه و گل سنبل بنوشند و غذاهای دارای کربوهیدرات و اسید آمینه مثل نان، ماکارونی، سیب زمینی، ماست، خرمالو و موز مصرف کنند.

به طور کلی، افراط و تفریط در مصرف غذاها تعادل شیمیایی بدن را به هم می زند و باعث می شود سلول ها ذخیره حیاتی شان را از دست بدهند. نتیجه این اتفاق عدم تعادل در بدن است که آرامش و سکون و فعالیت ‌های منظم مغز را به هم می زند و به شکل بدخوابی و بی خوابی ظهور پیدا می کند.

مصرف زیاد چربی ها، سوسیس و کالباس و کله پاچه، انواع شیرینی ها و دسرهای شیرین، کم آبی بدن و مصرف نوشابه های گازدار باعث به هم خوردن این تعادل می شود.

بدن آرام، خواب آرام

روانشناسان توصیه می کنند که برای خواب آرام، چند نکته کوچک اما پراهمیت را رعایت کنید:

قبل از خواب دوش بگیرید.

اتاق تان را کاملا تاریک کنید.

تهویه هوای مناسب در اتاق داشته باشید.

بین شام تا خواب بین 4 تا 5 ساعت فاصله قرار دهید، بنابراین باید شام را حداقل ساعت 7 شب بخورید تا 11 به رختخواب بروید.

ساعت خواب و بیداری منظم داشته باشید تا ریتم طبیعی بدن یا همان ساعت بیولوژیک تان منظم باشد.

 

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه