قتل هولناک دختر دانشجو با «سیانور»

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 30 مهر

گروگانگیر سه میلیاردی که دختر دانشجو را با سم سیانور به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه مدعی شد قصد خودکشی داشته اما دختر جوان به اشتباه آبمیوه مسموم را خورده بود.

قتل هولناک دختر دانشجو با «سیانور», پورتال خبری فرهنگی گهر

ساعت ۲۳ روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه سال گذشته زنی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد: فرد یا افراد نا‌شناسی از طریق ارسال پیامک مدعی ربودن دخترم شده و در ازای آزادی وی درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان پول کرده‌اند. با آغاز تحقیقات از مادر یاسمن ۲۲ ساله، وی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: دخترم حدود ساعت ۱۳ روز چهارشنبه با خودرو شخصی خود و به قصد رفتن به کافی نت از خانه خارج شد و تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از وی بی‌اطلاع بودم تا اینکه از طریق تلفن همراه وی پیامکی برای من مبنی بر ربوده شدن دخترم ارسال شد که در آن آدم ربایان در ازای آزادی یاسمن درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان وجه نقد در قالب ۳۰۰ بسته تراول پنجاه هزار تومانی کرده و تهدید کردند که در صورت اطلاع موضوع به پلیس دیگر دخترتان را نمی‌بینید.

همزمان با ارائه آموزش‌های لازم به مادر فقدانی، بلافاصله مشخصات خودرو شخصی فقدانی – یک دستگاه خودرو تویوتا کرولا – به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم سراسری پلیس ثبت و دیگر اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه آدم ربایان آغاز شد. در ادامه تحقیقات پلیسی و در ردیابی‌های تیم‌های ویژه آگاهی، در کمتر از ۲۴ ساعت مخفیگاه فرد درخواست کننده پول به نام«حمیدرضا. گ» ۲۵ ساله در منطقه کامرانیه جنوبی شناسایی شد اما با توجه به احتمال هرگونه اقدام برای تهدید جان دختر ربوده شده، کارآگاهان این شخص را تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار دادند تا با شناسایی دیگر همدستان احتمالی، در یک عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری ربایندگان و آزادی گروگان کنند.

ادامه تحقیقات پلیسی نشان داد که «حمیدرضا» از هم دانشگاهی‌های یاسمن است که از حدود یک سال پیش با وی در یک دانشگاه تحصیل کرده و به همین علت، گروگان را به خوبی می‌شناسد. با جمع بندی اطلاعات به دست آمده در خصوص هویت حمیدرضا‌، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که وی در هر شکل ممکن و به تصور خود با هدف شناسایی نشدن از سوی پلیس، اقدام به کشتن یاسمن خواهد کرد که با انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی، حمیدرضا شامگاه ۲۲ دی ماه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی از مدارک شخصی متعلق به یاسمن کشف شد.

با دستگیری متهم، بلافاصله تحقیقات از وی آغاز شد و در حالی‌که ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت فقدانی بود اما با توجه به دلایل و مدارک غیر قابل انکار، سرانجام لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که پیش از ارسال پیامک برای مادر یاسمن، جسد وی را به سوهانک انتقال داده و در آنجا دفن کرده است.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که صبح روز‌گذشته جلسه محاکمه به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد. در این جلسه اولیای‌دم مقتول برای قاتل دخترشان تقاضای قصاص کردند.

سپس حمیدرضا در جایگاه قرار گرفت و گفت: ۲۰ دی ماه، به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی با یاسمن در فرمانیه ملاقات کرده تا به کافی‌نت برویم. با توجه به اینکه از قبل تصمیم به خودکشی داشتم، به اتفاق یاسمن و به بهانه خوردن آبمیوه در مقابل یک آبمیوه فروشی در خیابان اندرزگو توقف کرده و پس از خرید دو لیوان آب پرتقال در یکی از لیوان‌ها سم سیانور ریختم تا خودکشی کنم. می‌خواستم در حضور یاسمن خودکشی کنم زیرا او از مشکلاتم خبر داشت. اما اشتبا‌ها آبمیوه حاوی سم را به یاسمن دادم. بعد از مرگ یاسمن با خودروی او جسد را به سوهانک برده و در آنجا دفن کردم. من قصد کشتن او را نداشتم و فقط می‌خواستم خودکشی کنم.

متهم در خصوص انگیزه خود در خصوص ارسال پیامک و درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان نیز مدعی شد: پس از دفن کردن جسد یاسمن، با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت مالی خانواده یاسمن داشتم تصمیم به این کار گرفتم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

منبع: روزنامه قانون

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي