قتل طلبکار به خاطر گوسفند!

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 17 آذر

سيدخليل سجادپور – جواني که در پي خريد گوسفند، طلبکار خود را به قتل رسانده و جسد او را در زيرزمين يک منزل مسکوني دفن کرده بود، پس از ۱۹ ماه زندگي با کابوس هاي وحشتناک مرگ، روز پنجشنبه گذشته در اتاق بازجويي پليس آگاهي خراسان رضوي لب به اعتراف گشود.

قتل طلبکار به خاطر گوسفند!, پورتال خبری فرهنگی گهر

بيست و پنجم ارديبهشت سال گذشته، زني با مراجعه به پليس آگاهي کوهسرخ گفت: پدر ۶۶ ساله ام ۳ روز قبل براي دريافت پول فروش گوسفندانش از خانه خارج شد و هنوز باز نگشته است. با توجه به احتمال وقوع جنايت، گروهي از مأموران آگاهي کوهسرخ با دستورات مقام قضايي، تلاش هاي خود را براي يافتن سرنخي از پيرمرد مفقود شده آغاز کردند.

آنان با بررسي هاي پليس به ۲ جوان که گوسفندان پيرمرد را خريده بودند ظن بردند و آنان را مورد بازجويي قرار دادند. يکي از متهمان در اظهارات خود گفت: ما گوسفندان او را به مبلغ ۷ ميليون تومان خريديم و دوروز بعد هم آنها را با سود ۲۵۰ هزار توماني فروختيم اما من در قبال خريد گوسفندان، دو فقره چک به پيرمرد دادم تا اينکه ۱۰ روز قبل از سررسيد چک ها با او تماس گرفتم و از او خواستم به در منزلم بيايد تا طلبش را به طور نقدي پرداخت کنم. روز بيست و دوم ارديبهشت او به منزلم آمد و پس از دادن لاشه چک به من، پول هايش را گرفت و رفت.

 

اين متهم در ادامه اظهاراتش افزود: ولي دختر پيرمرد همواره به من مي گفت که پول گوسفندان را به او بدهم. اين جمله از اظهارات متهم، تحقيقات را روي دو تن از فرزندان پيرمرد متمرکز کرد و آنها نيز براي انجام بازجويي احضار شدند ولي پس از انجام يکسري تحقيقات فني، مدارکي براي اثبات جرم به دست نيامد و ماجراي اين پرونده پيچيده تر شد. گزارش خراسان حاکي است: بررسي هاي کارآگاهان در حالي ادامه داشت که «قاضي پوررفيعي» (مقام قضايي رسيدگي کننده به پرونده) همچنان اعتقاد داشت که جوان بدهکار ماجرايي را پنهان مي کند و حاضر به گفتن حقيقت نيست؛ بنابراين به دستور مقام قضايي، ۴ مظنون اين پرونده پنجشنبه گذشته به مشهد منتقل شدند تا در پليس آگاهي خراسان رضوي مورد بازجويي هاي فني و تخصصي قرار گيرند

 

به دستور سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي آگاهي) مظنونان اين پرونده به دايره قتل سپرده شدند و توسط کارآگاه نصرآبادي مورد بازجويي قرار گرفتند. افسر پرونده پس از طرح چند سوال انحرافي، تشخيص داد که ۳ تن از مظنونان بي گناه هستند و در ماجراي مفقود شدن پيرمرد نقشي ندارند اما در اين ميان بدهکار پيرمرد به اتاق بازجويي هدايت شد و به تناقض گويي پرداخت. او که ديگر چاره اي جز بيان حقيقت نداشت به ناچار قتل پيرمرد را به گردن گرفت و گفت که جسد او را در زيرزمين منزل برادرش دفن کرده است.

 

 

بنابراين گزارش، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي روز گذشته در تشريح اعترافات متهم ۲۶ ساله گفت: متهم به قتل که ساعاتي پس از انتقال به مشهد لب به اعتراف گشود، اظهار داشت: آن روز وقتي پيرمرد به منزلم آمد به او گفتم مبلغ ۷۰۰ هزار تومان کم دارم تو چک ها را به من بده، من باقي مانده پول را چند روز ديگر مي دهم که همين موضوع به مشاجره اي بين ما انجاميد. من هم که عصباني شده بودم با آچاري که چادر کاميونم را سفت مي کنم، دو ضربه به سرش زدم که او روي زمين افتاد و جان سپرد.

 

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: متهم اين پرونده جنايي پس از ارتکاب قتل، جسد پيرمرد را به صندوق عقب خودروي پژواش منتقل مي کند و خود نيز نزد اعضاي خانواده اش در زمين هاي کشاورزي بازمي گردد و در يک فرصت مناسب، جسد را به داخل ساختمان در حال احداث مي برد و در زيرزمين منزل دفن مي کند. اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه برادر متهم نيز که منزل را خريداري کرده بود آن را تکميل مي کند، افزود: بدين ترتيب راز اين جنايت تنها در سينه متهم به قتل باقي مي ماند.

 

سرهنگ بيدمشکي خاطرنشان کرد: متهم که لاشه چک ها را از پيرمرد گرفته بود به کارآگاهان نشان مي داد و مدعي بود که پيرمرد چک ها را به او بازگردانده و پولش را گرفته است تا روند رسيدگي به پرونده را منحرف کند. گزارش خراسان حاکي است: پس از آنکه کارآگاهان مشهد اعترافات متهم را به اطلاع مقام قضايي در کوهسرخ رساندند، گروهي از عوامل امدادي درحضور قاضي «علي پورفتحي» به محل دفن جسد رفتند و پس از آنکه چندين متر زيرزمين منزل مسکوني را حفرکردند، جسد پيرمرد را يافتند. متهم به قتل در ادامه اعترافاتش عنوان کرد: در اين مدت کابوس هاي مرگ رهايم نمي کرد و هميشه وحشت زده به منزل برادرم مي رفتم. تحقيقات بيشتر در اين باره همچنان ادامه دارد.

منبع:خراسان

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي