قابلیت قفل کردن دستگاه های اندرویدی از راه دور

حتما بسیاری از شما تا حدی با سرویس Android Device Manager آشنایی دارید. این سرویس حدود یک ماه پیش توسط گوگل راه اندازی شد. دو قابلیت مهمی که در آن تعبیه شده بود، عبارت بودند از: مکان یاب و امکان پاک کردن محتویات دستگاه از راه دور.

قابلیت قفل کردن دستگاه های اندرویدی از راه دور, پورتال خبری فرهنگی گهر

خبر خوب اینکه گوگل یک امکان سودمند دیگر به این سرویس اضافه کرده. از این پس کاربران اندروید قادر خواهند بود، در صورت به سرقت رفتن با گم شدن دستگاهشان، آن را از طریق وب قفل کنند. لازم به ذکر است کلیه امکانات این سرویس برای نسخه های ۲.۲ به بعد اندروید در دسترس خواهد بود.

برای این کار، پیش از هر چیزی باید به قسمت Google settings app دستگاه اندرویدی خود رفته و گزینه allow remote lock and factory reset را فعال کنید تا امکان قفل شدن دستگاه از راه دور فراهم شود. حال هر گاه دستگاه تان گم شد یا به سرقت رفت، به رابط تحت وب Android Device Manager رفته و دستگاه را از راه دور قفل کنید و یک رمز برای اش تعیین کنید. این پسورد برای زمان ریکاوری، یعنی زمانی که دستگاه پیدا شد، به کار خواهد آمد.

دقت داشته باشید که این رمز بهتر است از رمز قفل صفحه نمایش دستگاه تان متفاوت باشد. بنابراین حتی اگر رمز صفحه نمایش دستگاه تان در اختیار سارق باشد، رمز جدیدی که از طریق وب تعیین کرده اید، جایگزین اولی می شود.

زمانی که درخواست قفل شدن دستگاه از طریق واسط کاربری تحت وب اعلام شد، دستگاه شما بلافاصله پس از اتصال به شبکه وای-فای یا هر سرویس دیتای دیگر، از دسترس خارج می شود. حتی اگر سارق اقدام به خاموش کردن دستگاه کند یا آن را از شبکه قطع کند، دستگاه به محض برقراری مجدد ارتباط قفل خواهد شد.

شاید برای تان این سوال پیش بیاید که، قبلا هم گوگل راه حلی برای دستگاه های به سرقت رفته اندیشیده بود، و به آسانی امکان پاک کردن محتویات دستگاه از راه دور وجود داشت. اما دقت داشته باشید که این ویژگی جدید زمانی به درد شما می خورد که شما به یافتن دستگاه خود امیدوار باشید و نخواهید بی جهت داده های ارزشمند خود را پاک کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي