فیلم های جدیدی که روی پرده سینما رفتند

تاريخ : 16 اردیبهشت

امروز سری جدید فیلم های سینمایی بر روی پرده سینما رفتند . امروز «رسوایی۲»، «دلبری»، «یک دزدی عاشقانه» و «مرگ ماهی» در سینماهای سراسر کشور به نمایش عمومی در آمدند.

“رسوایی ۲”

فیلم سینمایی «رسوایی ۲» ششمین ساخته مسعود ده نمکی در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم که ادامه «رسوایی ١» است، داستانی را چند سال بعد از اتفاقات سری اول در یک شهر فرضی روایت می کند. شرکت فرهنگی هنری پارس ویدئو، سرمایه گذاری فیلم «رسوایی ۲» را بر عهده داشته است. «معراجی ها» ساخته قبلی ده نمکی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، فخرالدین صدیق‌شریف، مهران رجبی، سحر قریشی، امیر نوری، رامین راستاد، اسماعیل‌ خلج، عباس محبوب، ابوالفضل همراه، مختار سائقی، امین ایمانی، مجید شهریاری، فریبا ترکاشوند، غزل عبدی، ژاله درستکار، سیدمحسن خرم‌دره، سیامک اشعریون، ملیکا شعبان، سام مؤذنی، علیرضا تابان، قدیر شهریاری، هومن ستوده در این فیلم به ایفای نقش پرداخه اند.

فیلم های جدیدی که روی پرده سینما رفتند, پورتال خبری فرهنگی گهر

“دلبری”

دومین فیلم سیدجلال دهقانی‌ اشکذری “دلبری”، در زمره فیلم‌های مرتبط با دفاع مقدس است و البته با نگاهی کاملاً متفاوت به این مقوله که در بخش سوداى سیمرغ حضور داشت.

قصه فیلم «دلبری» درباره زنی به نام طوبی است که در شب مراسم عروسی خواهرزاده‌اش اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد. اولین ساخته سید جلال اشکذری به نام «خانه ای کنار ابرها» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. پخش این فیلم برعهده فیلمیران است. به گفته سید جلال اشکذری، «دلبری» اثری متفاوت نسبت به کارهای قبلی اش است.

بازیگران این فیلم هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی، مهدی عطاران هستند.

فیلم های جدیدی که روی پرده سینما رفتند, پورتال خبری فرهنگی گهر

“مرگ ماهی”

«مَرگِ ماهی» چهارمین ساخته و آخرین بخش از سه گانه روح‌الله حجازی در سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

این فیلم پر بازیگر، اثری متفاوت در کارنامه کاری روح‌الله حجازی محسوب می‌شود و حجازی «مرگ ماهی» را کامل ترین فیلم خود می داند.

این فیلم اجتماعی-خانوادگی، داستان یک خانواده است که به دلیل یک اتفاق، دور هم جمع می شوند. اگرچه «مرگ ماهی» در ادامه «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» ساخته شده است اما فضایی کاملا متفاوت نسبت به آن دو فیلم دارد.
فیلم قبلی روح‌الله حجازی به نام «زندگي مشترک آقاي محمودي و بانو» در بخش خارج از مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

فیلم های جدیدی که روی پرده سینما رفتند, پورتال خبری فرهنگی گهر

اما پیش از این دو فیلم با عنوان “اژدها وراد می شود” و”خنده های آتوسا” هم در تاریخ ۲/۸/۹۵ به روی پرده رفتند.

“خنده های آتوسا”

“خنده های آتوسا” به کارگردانی عليرضا فريد و بازی بازیگرانی همچون  باران کوثری، بهار نوحيان، امير جديدی، پژمان بازغی، حسام شجاعی، آزاده ميرزايی، فريبا آهنگ، اشکان مهری، نازنين صبری، هومن اطيابی، محمدرضا فروتن، استوارت دنيسون است و در خلاصه داستان آن آمده است:مرجان، موسی، آتوسا، استوارت، شيلا، احسان، بهزاد، شيرين و دکتر طاهری همگی مسافران قطار تهران استانبول هستند.

فیلم های جدیدی که روی پرده سینما رفتند, پورتال خبری فرهنگی گهر

“اژدها وارد می شود”

داستان فیلم سینمایی «اژدها وارد می شود!» ساخته مانی حقیقی در دهه ۴۰ می گذرد. «اژدها وارد می شود!» سبک سورئال از تاریخ ایران است و در بخش مسابقه شصت وششمین جشنواره فیلم برلین شرکت کرد اما هیچ موفقیتی کسب نکرد.مانی حقیقی فیلم های «۵۰ کیلو آلبالو»، «پذیرایی ساده» و «کنعان» را نیز ساخته است.

فیلم «اژدها وارد می شود!» در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم در بخش های بهترین چهره پردازی، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم برداری نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد.

فیلم های جدیدی که روی پرده سینما رفتند, پورتال خبری فرهنگی گهر
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي