فعلا خودرو نخرید

جهان: ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با بوتیا درباره افزایش قیمت خودرو گفت: در شب عید یک بازار کاذب وجود دارد و عده‌ای افراد سودجو هستند که می‌خواهند قیمت‌ها را افزایش دهند.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین و هوراند توصیه کرد: مردم برای خرید خودرو عجله نکنند زیرا با افزایش تولید بازار اشباع خواهد شد و قیمت ها به حالت عادی باز می گردد.

وی با بیان این که خود شرکت‌های خودروساز در تلاش هستند با تولید و بتوانند این بازار را تنظیم کنند گفت: البته متاسفانه  هنوز تسهیلاتی که به آن ها وعده داده شده بود هنوز پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که خودرو سازها با توجه به قیمت خودرو هایی که توزیع می‌کردند متحمل ضرر و زیان شده اند تشریح کرد: ایران خودرو نزدیک به هزار و پانصد میلیارد تومان ضرر کرد و سایپا هم این ضرر زیان را داشته است.

فتحی پور علت این اتفاق را افزایش بی‌رویه قیمت ارز و افزایش قیمت ورق و آهن و فولاد در کشور دانست و بیان داشت: همزمان با افزایش قیمت تقاضا بیشتر شد و درنتیجه تولید نتواند جواب گو باشد.

این نماینده مجلس با بیان این که امیدواریم با افزایش تولید بتوانیم قیمت ها را کاهش دهیم اضافه کرد: در صورت استقبال مردم از پیش‌فروش های خودروسازان این حاشیه‌ها در بازار پایین خواهد آمد و قیمت‌ها بر مبنای قیمت سازمان حمایت از مصرف کننده خواهد بود.

وی همچنین عنوان داشت: ایران خودرو و سایپا ادامه دهنده این روند هستند و با افزایش تولید و تنوع بیشتر باعث حمایت از تولید خواهند بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که مجلس راهکار خاصی برای نظارت بر خودروسازان تعیین نشده است گفت: مسئولین کنترل و پی گیری های لازم را انجام می دهند.

فتحی با اعلام این که باید از تولید حمایت شود تاکید کرد: شورای پول و اعتبار، بانک ها و… تعهد های خود را در برابر خودروسازان انجام نداده اند.

وی اضافه کرد: با فروش سهام ایران خودرو در بانک پارسیان مشکلات نهادی شرکت حل و فصل می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره افزایش قیمت مدیران خودرو در کرمان گفت: این موضوع باید بررسی شود و کمیسیون صنایع برای این موضوع باید پیگیری باشد تا افزایش قیمت بی رویه نداشته باشیم.

قیمت خودرو در بازار تا 20 درصد کاهش می‌شود

در همین حال، مهر به نقل از سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نوشت: در برهه حساس کنونی عطش کاذب در بازار خودرو حاکم شده است که با افزایش تولید و عرضه خودرو به بازار این عطش فروکش خواهد کرد و مطمئناً قیمت خودرو 10 تا 20 درصد در بازار کاهش خواهد یافت.

وی گفت : تمام مسئولین کشور از وضع به وجود آمده نگرانند و دغدغه مردم را دارند و مطمئناً شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و تولید را نیز می‌دانند، لذا ما آماده ایم تا با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت، هر تصمیمی که در راستای حمایت از مردم و تولید اتخاذ شود را اجرایی کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در دو ماه گذشته با تلاشهای بی دریغ همه همکارانم در گروه خودروسازی سایپا و همچنین همدلی و تلاش تمامی قطعه سازان , تولیدات سایپا افزایش یافت و با ورود خودروهای این گروه به بازار قیمتها کاهش یافته و این روند همچنان ادامه دارد و در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار و تثبیت قیمتها خواهیم بود.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور شنبه شب با انتقاد از قیمت‌های فعلی خودرو در بازار، از مسئولان مربوطه درخواست کرد تا قیمتها را به حالت تعادلی بازگردانند، بر همین اساس مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز صبح امروز، دستور بازنگری در قیمت خودرو را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صادر کرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه