عوارض مصرف شکر برای پوست

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 25 آبان

عوارض مصرف شکر برای پوست را در ادامه می خوانید

عوارض مصرف شکر برای پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

همه می دانیم که خوردن بیش از حد شکر چقدر برای بدن مضر است. اعتیاد به شکر یک معضل بزرگ و مخرب سلامت بدن است. متاسفانه ضررهای شکر نه تنها برای بدن بلکه برای پوست نیز هست.

چگونه شکر به پوست آسیب می زند؟

هنگامی که مقدار زیادی شکلات و دسر می خوریم، نوشیدنی های شکردار می نوشیم، رژیم برنج و نان سفید می گیریم و این شکرهای مخفی در غذاها را وارد بدنمان می کنیم. تمام این ها در پوستمان به شکل خطوط، چروک ها، شل شدگی پوست زیر چشم و حتی نازک شدن پوست بروز می دهند. وقتی یک غذاهای شکردار مثل پای سیب می خورید بدن شما این شکرها یا کربوهیدرات ها را تبدیل به گلوکز می کند. این گلوکز باعث می شود سطح انسولین خون شما افزایش پیدا کند. وقتی انسولین بدن با خوردن غذاهای شیرین، نوشیدنی های شکر دار یا دسرها به مقدار زیاد یا با سرعت زیاد افزایش پیدا کند در بدن و پوست ایجاد التهاب می کند. مصرف زیاد شکر باعث شروع فرآیند گلیکاسیون در بدن می شود.

گلیکاسیون زمانی اتفاق می افتد که شکر مصرف شده وارد جریان خون شده و با پروتئین های پوست اتصال پیدا کرده و ملکول های جدیدی به نام محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته تشکیل می دهد. این ملکول های جدید که برای بدن بسیار مضر هستند شروع به تخریب گروتئین های سالم پوست، کلاژن و الاستین هایی که باعث جوان ماندن پوست می شوند می کند. هر چه بیشتر شکر بخوریم بیشتر به پوست خود اسیب می رسانیم. در واقع خوردن زیاد شکر یعنی شفافیت کمتر، چروک بیشتر و بدتر شدن مشکلاتی چون آکنه و روزاسه.

آسیب مرحله به مرحله شکر برای پوست

بعد تمام این خبرهای بدی که درباره آسیب شکر برای پوست متذکر شدم می خواهم درباره مراحل توقف و ترمیم این آسیب ها بگویم. در واقع می توان عوارض و آسیب های شکر بر پوست را کنترل کرد. این کنترل را می توان از خوردن و نخوردن بعضی غذاها شروع کرد. الان دیگر باید فهمیده باشید که از دسرها و غذاهای شکردار اجتناب کنید. مقدار شکر مصرفی شما نباید بیشتر از ۱۰ درصد کالری روزانه باشد. مراقب شکرهای مخفی در غذاهای فرآوری شده و غاذهای آماده نیز باشید. همچنین مراقب نوشیدنی ها نیز باشید. نوشیدنی ها منبع شکرهایی هستند که همیشه مراقبشان هستیم.علاوه بر این که باید مراقب مقدار شکر مصرفی خود باشید باید به نحوه غذا پختن خود نیز دقت کنید. وقتی غذا را در حرارت بالای گاز می پزید مثل: سرخ کردن، بریان کردن و سرخ کردن ترکیب چربی ها و پروتئین ها باعث پیری پوست زودرس می شود. نکته مهم: یک برنامه غذایی سالم با شکر پایین را دنبال کنید و باز هم تاکید می کنم که مراقب شکرهای مخفی در غذاهای فراوری شده و غذاهای آماده باشید.

متوقف کردن آسیب های شکر با محصولات مراقبت از پوست

راه دیگر برای حفظ پوست از آسیب های شکر استفاده از محصولات مراقبت پوست ضد پیری است. محصولاتی را تهیه کنید که کلاژن را بازسازی می کنند و آسیب های رادیکال های آزاد را متوقف می کنند. به عنوان مثال چای سبز یکی از بهترین مواد تشکیل دهنده در این نوع محصولات است که مانع آسیب های شکر در پوست می شود. این محصولات را روز و شب پس از شستشوی صورت استفاده کنید و پس از آن حتما مرطوب کننده بزنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي