عنوان سفیر صلح به داریوش ارجمند رسید

تاريخ : 28 آذر

عنوان سفیر صلح به داریوش ارجمند رسید

عنوان سفیر صلح به داریوش ارجمند رسید, پورتال خبری فرهنگی گهر

عنوان سفیر صلح به داریوش ارجمند رسید

دکتر محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال‌احمر در این مراسم با بیان اینکه بی‌شک حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین دغدغه‌های قرن ۲۱ است، گفت: در این زمینه تلاش جهانی گسترده‌ای در حال انجام است و سازمان‌های ذیربط به ویژه محیط زیست اقدامات جدی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم و جوامع نقش اساسی در راستای طرح‌های حفظ محیط‌زیست دارند، گفت: لذا فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، حفظ محیط‌زیست را یکی از اهداف برنامه‌های ۲۰۲۰ خود قرار داده است.

فرهادی با بیان اینکه هلال‌احمر ایران به عنوان یکی از فعال‌ترین اعضای فدراسیون تلاش می‌کند تا با کمک جوانان و داوطلبان مشارکت‌های جدی در حوزه حفظ محیط زیست داشته باشد، ادامه داد: در راستای دستیابی به این اهداف ما با همکاری سازمان محیط‌زیست و فدراسیون جهانی طرح تقویت مشارکت جوانان و داوطلبان در راستای حفظ محیط‌زیست را در دستورکار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای گسترش نقش جوانان و داوطلبان باید برنامه‌های گسترده‌ای در نظر گرفت، گفت: جوانان و داوطلبانان پیشگامان حفظ محیط زیست هستند که برای ارتقای نقش ملی و جهانی آنها برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کارگروهی مشترک در راستای تدوین نقش موثر جوانان و داوطلبان برای حفظ محیط زیست تشکیل شده است، گفت: قطعا از مشارکت جوانان و داوطلبان برای حفظ محیط زیست استفاده می‌شود.

فرهادی همچنین در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه فدراسیون جهانی در نقاط مختلف دنیا برای حفظ محیط زیست از مشارکت جوانان استفاده کرده است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای ایران در جذب جوانان، فدراسیون ایران را به عنوان مقصد بعدی خود برای ارتقاء فرهنگ حفظ محیط‌زیست انتخاب کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران به عنوان پایگاه لجستیکی فدراسیون در منطقه انتخاب می‌شود؟ به ایسنا گفت: دبیر کل فدراسیون امروز از سازمان امداد و نجات بازدید خواهد کرد و پس از آن در سفری به اصفهان از نزدیک با تجهیزات و دستاوردهای استانی جمعیت آشنا می‌شود و فردا در روز پایانی سفرش انتخاب ایران به عنوان پایگاه لجستیکی مشخص می‌شود.

وی همچنین در مورد همکاری هلال‌احمر ایران و فدراسیون در مورد پیشگیری و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج نیز گفت: قطعا ارتقاء آگاهی‌های مردمی و آموزش از طرق مختلف می‌تواند نقش بسزایی در کاهش بیماری‌ها داشته باشد که یکی از برنامه‌های جمعیت خواهد بود.

در پایان داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان سفیر صلح جمعیت هلال‌احمر انتخاب و وی پس از دریافت نشان خود عنوان کرد: با توجه به خدمات شایسته دکتر فرهادی، از طرف جامعه هنری و مدیران جمعیت هلال‌احمر از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم که محمد فرهادی در ریاست جمعیت هلال‌احمر ابقا شود ضمن اینکه این مساله منع قانونی نیز ندارد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي