علل و درمان بیماری آسم در دوران بارداری

تاريخ : 30 شهریور

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

علل و درمان بیماری آسم در دوران بارداری

علل و درمان بیماری آسم در دوران بارداری, پورتال خبری فرهنگی گهر

علل و درمان بیماری آسم در دوران بارداری, پورتال خبری فرهنگی گهر

بیماری آسم در زنان باردار

مراقبت از خانم ها در زمان بارداری به دلیل حساسیت و فشار روحی و روانی زن بسیار مورد اهمیت است، یکی از بیماری هایی که ممکن است خانم ها قبل یا حین بارداری به آن دچار شوند آسم است که باعث اختلال در نفس کشیدن آن ها می شود.

بيماري آسم مانعي براي بارداري محسوب نمي شود زيرا درمان هاي کنترل آسم بر تکامل جنين تاثيري ندارد و باعث سقط هاي خود به خودي و يا نقايص مادرزادي در جنين نمي شود.

آسم جدي ترين و شايع ترين بيماري است که بر روي بارداري تاثير مي گذارد در حقيقت ۷ درصد از خانم هاي باردار به آسم مبتلا هستند ، اين بيماري در صورت کنترل براي مادر و جنين خطري ندارد. وقوع حمله هاي آسم در خانم هاي باردار با کاهش اکسيژن مورد نياز جنين سبب آسيب وي مي شود.

بنابراين جلوگيري از حمله هاي آسم در دوران بارداري و يا هنگام زايمان اهميت فراواني دارد با ايجاد فضاي عاري از دود سيگار در محيط منزل، تغذيه شيرخوار با شير مادر حداقل به مدت ۱۸ ماه، پيشگيري از مايت هاي موجود در گرد و غبار منزل، خوردن غذاهاي غني از ماهي مي توان ميزان خطر ابتلا به آسم را کاهش داد.

درمان ايده ال آسم در دوران بارداري، به ويژه در سه ماهه اول استفاده نکردن از داروست زيرا هيچ درمان دارويي در اين دوران کاملا بي خطر نيست هر چند ثابت شده است که خطر آسم کنترل نشده براي مادر و جنين بسيار بيشتر از خطر ناشي از مصرف داروهاي کنترل آسم خواهد بود.

از آنجا که علائم بيماري آسم ممکن است روز به روز و ماه به ماه در بانوان باردار مبتلا به آسم تغيير کند بنابراين بايستي بر اساس شدت بيماري و هم تجارب قبلي در استفاده از داروهاي اختصاصي دوران بارداري دقت لازم وجود داشته باشد.بايد به خاطر داشت استفاده از داروها نباد جايگزين پرهيز از تماس با مواد حساسيت زا و مواد محرکي شود که باعث تحريک آسم و آلرژي مي شود، زيرا از طريق پيشگيري و اجتناب از تماس با مواد حساسيت زا مي توان نياز به دارو را به ميزان قابل توجهي کاهش داد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي