علل سیاهی دور چشم و راه حل آن

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 13 تیر

سیاهی دور چشم مشکلی است که اکثر افراد با آن مواجه اند. از این رو این مطلب از سایت گهر را اختصاص داده ایم به: علل سیاهی دور چشم و راه حل آن .از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

علل سیاهی دور چشم و راه حل آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

عواملی که باعث بوجود آمدن سیاهی دور چشم می شوند:

شاید بتوان عوامل زیادی را بیان نمود اما مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

۱-    آلرژی

۲-    سیگار و نوشیدن مشروبات الكلی و كافئین دار

۳-    قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب

۴-    با برنزه كردن هم اگرچه مدت كوتاهی پوست تیره شده و به تدریج دوباره كمرنگ می شود ولی این تیرگی به طور كامل از بین نمی رود و در واقع پوست هیچ وقت به رنگ اولیه و اصلی خود بر نمی گردد

۵-    از عوامل موثر دیگر می توان به افزایش سن اشاره كرد

پیشنهادهایی را بیان می کنیم که می توانند به شما در بهبود این وضعیت کمک نمایند:

به کمک یک تکه خیار یا چای کیسه ای سرد شده، زیر چشم خود را سرد و خنک نمایید.
مشكل دیگری كه برخی با آن روبرو هستیم پف آلود بودن چشم ها پس از برخاستن از خواب است. دلیل این امر، هم سطح بودن سر با بدن در موقعیت خواب است چراكه در این حالت تجمع مایعات در زیر چشم افزایش یافته و موجب پف آلودگی چشم می شود. بنا بر این اگر سر و بدنتان با هم در یك سطح نباشند ایم مشكل كاهش می یابد. برای این كار كافیست از بالش مناسبی استفاده كنید كه سرتان در سطح بالاتری از بدن قرار بگیرد.

 تاثیر لوازم آرایش

خوب یا بد بودن لوازم آرایشی كه استفاده می كنید تاثیری مستقیم بر پوستتان دارد و در واقع می تواند باعث بهبود دادن و یا بر عكس آسیب رساندن به پوستتان شود. توصیه می شود افرادی كه از سیاهی زیر چشم رنج می برند، از كرم هایی استفاده كنند كه حاوی رتینول، ویتامین K، ویتامین C  و ویتامین E هستند.
دقت داشته باشید محصولاتی كه حاوی سالیسیلیك و اسید گلیكولیك هستند می توانند نواحی اطراف چشم را تحریك كرده و موجب پف كردن آن ناحیه شود. اگر به محصولات معطر هم حساسیت دارید از مصرف آنها خودداری كنید.

ممكن است ریشه‌ی این مسئله به مشكلات تیروئیدی یا كلیوی مربوط شود بنابراین درصورتی که در از بین بردن این تیرگی موفق نشدید حتما به پزشک مراجعه نمایید. اگر بیمار شما فقط ضایعه ی پوستی باشد به راحتی می توان آن را برطرف كرد. از جمله راه هایی كه امروزه برای درمان مشكلات پوستی وجود دارد، می توان به لیزر، لایه برداری شیمیایی و عمل جراحی اشاره كرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي