علل سردرد در ماه رمضان و راه های درمان آن

تاريخ : 3 تیر

در ادامه علل سردرد در ماه رمضان و راه های درمان آن را بیان می کنیم.

علل سردرد در ماه رمضان و راه های درمان آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک متخصص تغذیه اظهار کرد: ضعف و گرسنگی و ترک عادات روزانه از قبیل نوشیدن چای و… از علت‌های شایع سردردهای روزه داران است.

حسن فرهاد غیبی گفت: روزه داران عموما دچار سردرد و سرگیجه می شوند، افرادی که در طول روزه داری به علت کاهش قند خون دچار سردرد می شوند، باید وعده سحری را حتما مصرف کنند.

وی اضافه کرد:  به بهانه ی افت قند خون از قندهای ساده در وعده‌ی سحری استفاده نکنید، قندهای ساده بر خلاف باور عموم باعث افت قند خون در طول روز و تشنگی می‌گردد.

وی با تاکید بر مصرف قندهای طبیعی هم‌چون خرما خاطرنشان کرد: روزه داران در این وعده از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی فرآوری شده و شکر به مقدار زیاد بپرهیزند.

فرهادغیبی گفت: ممکن است ترک برخی عادت‌های تغذیه ای همچون، کاهش مصرف کافئین در افرادی که عادت به مصرف زیاد چای، نسکافه و غیره دارند، باعث سردرد در این افراد می‌شود، همچنین افراد سیگاری در غیاب مصرف سیگار دچار سردرد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به چنین افرادی که به این مواد عادت کرده‌اند، توصیه می‌شود قبل از شروع ماه مبارک رمضان به تدریج مصرف چنین موادی را کاهش دهند تا بدن آنها از عادت در بیاید.

وی یادآور شد: کاهش آب بدن نیز در طول ماه مبارک رمضان از دلایل سردرد است. ضروری است در فاصله‌ی بین افطار و سحر ۸ الی ۱۰ لیوان آب مصرف شود.

وی در مورد راه‌های جلوگیری از تشنگی نیز اظهار کرد: روزه‌داران می‌توانند با مصرف میوه و سبزیجاتی از قبیل کاهو، کلم و هویج و غیره که حاوی مقادیر قابل توجهی آب هستند، در وعده‌های سحر و افطار، آب مورد نیاز بدن را در طول مدت روزه‌داری تأمین کنند.

وی با تاکید بر عدم استفاده از چای‌پررنگ در وعده‌های سحری و افطار، گفت: چای پررنگ و نسکافه باعث تخلیه آب بدن در طول روز می‌شود.

وی توصیه کرد که از مصرف غذاهای سرخ‌کردنی، و غذاهایی که با ادویه زیاد طبخ می‌شوند، پرهیز شده و افراد بدون پرخوری در دو وعده افطار و سحری مواد غذایی لازم برای بدن خود را تامین کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي