علت اصلی اختلالات جنسی مردان و زنان چیست

اختلالات جنسی مردان و زنان

اختلالات جنسی مردان و زنان از جمله موضوعات مهمی است که امروزه در جامعه پزشکی جنسی صراحتا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. اصلی ترین علت درمان این اختلالات، تداوم و اشتیاق برای زندگی زناشویی است.

علت اصلی اختلالات جنسی مردان و زنان چیست

کاهش سرزندگی و نشاط جنسی نیز از اختلالات جنسی است. کاهش اشتیاق جنسی یکی از نشانه های بارز افسردگی است. درمان دارویی افسردگی نیز معمولا با همین علامت همراه است. بر اساس مطالعات، اغلب داروهای ضد افسردگی هم در مردان و هم در زنان موجب کاهش تمایلات جنسی می شوند.

راه حل: در صورتی که با علایم افسردگی روبرو هستید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. افسردگی از طریق مشاوره و دارو قابل درمان است. اگر از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید و میل جنسی شما کم شده است، در مورد قطع یا تغییر داروی خود با پزشک مشورت کنید. در برخی موارد برای بازگشت میل جنسیبه حالت طبیعی، پزشک به طور موقت مصرف داروی شما را متوقف خواهد نمود.

اگر شما در ظاهر فرد سالمی هستید و کمی اضافه وزن دارید و به تازگی با اختلالات نعوظ روبرو شده اید، احتمالا در 3 تا 5 سال آینده به بیماری عروق کرونری قلب مبتلا می شوید. دو سوم مردانی که به حمله قلبی دچار می شوند، در سه سال گذشته با اختلالات نعوظ روبرو بوده اند. اختلالات نعوظ اغلب به دلیل کاهش جریان خون که نشانه افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است، ایجاد می شود.

درد آلت تناسلی هنگام رابطه جنسی نیز از اختلالات جنسی در مردان است. این بیماری به دلیل تشکیل یک بافت سخت یا فیبروزی غیر طبیعی در زیر پوست آلت تناسلی ایجاد می شود و ممکن است در هر سنی مشاهده گردد. این بیماری با درد در هنگام رابطه جنسی همراه است.

علت اصلی اختلالات جنسی مردان و زنان

هراس از آلت ناشی از این است که خانم در ناخودآگاه خودش احساس می کند که اگر نزدیکی کند، اعضاء و جوارحش زخمی و خدشه دارد می کند و مثلاً او را می کُشد.

هراس از آلت در جامعه ما و کلاً در خاورمیانه، خیلی شایع است.  در دبیرستان ها و مدارس راهنمایی، افسانه هایی ورد زبان دختران است که مثلاً عمه فلانی ازدواج کرد و کارش به اورژانس کشید، خاله فلانی شب اول ازدواج داشت می مرد و او را بردند بیمارستان و بخیه اش زدند و … این افسانه ها سال ها در ذهن دختران ما می ماند و آنها با این تصورات بزرگ می شوند و ازدواج می کنند ولی او در خیلی از موارد نمی توانند با این افسانه ها کنار بیاید و آنها را از ذهن خود دور بریزند.

اختلال در نعوظ چیست؟

اختلال در نعوظ که به عنوان ناتوانی جنسی هم شناخته شده است، به عنوان ناتوانی برای رسیدن و / یا حفظ نعوظ مناسب برای مقاربت تعریف شده است. علل اختلال نعوظ عبارتند از بیماری های موثر بر جریان خون، مانند آترواسکلروز (سخت شدن رگها)؛ اختلالات عصبی، عوامل روانی مانند استرس، افسردگی، و اضطراب عملکرد و آسیب به آلت تناسلی مرد می باشد. بیماری های مزمن، برخی داروها، و یک بیماری به نام پِیرونی(زخم در بافت آلت تناسلی مرد) همچنین می توانند باعث اختلال در نعوظ شوند.

میل جنسی مهار شده چه چیزی است؟

تمایل مهارشده، یا از دست دادن میل جنسی، به کاهش میل و یا علاقه به فعالیت جنسی اشاره دارد. کاهش میل جنسی می تواند به خاطر عوامل فیزیکی یا روانی ایجاد شده باشد. این اختلال با پایین آمدن سطح هورمون تستوسترون همراه است. هم چنین ممکن است به خاطر مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی ، بیماریهای پزشکی مانند دیابت و فشار خون بالا؛ برخی از داروها، از جمله برخی از داروهای ضد افسردگی؛ و مشکلات در رابطه ایجاد شده باشد.

اختلالات گاهگاهی نعوظ ناشی از کاهش طبیعی هورمون در مردان مسن است. اما اگر این اختلال به صورت ناگهانی در افراد جوان بروز کند، می تواند به دلیل انسداد شریان های مربوط به اندام تحتانی (پاها) باشد. در این حالت معمولا درد در پاها نیز بروز می کند. بیماری پارکینسون، MS، دیابت، فشار خون بالا و استعمال دخانیات خطر انسداد شریان ها را افزایش می دهند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه