علاقه محمدرضا پهلوی به زنان آمریکایی / عکس

علاقه محمدرضا پهلوی به زنان آمریکایی / عکس

علاقه محمدرضا پهلوی به زنان آمریکایی / عکس

داستانهای هزار و یک شب، حرمسراهای قاجار و عشقهای بیمارگونه پادشاهان ایران همه نشان از فساد دربار و حساسیت بیرون از دربار دارد. اما دربار محمدرضا پهلوی از دو جهت با سلف خود متفاوت بود.

دوران فلاکت و بدبختی به سیاهی متمایزی همه جا را در برگفته بود طوري که 37 سال دومش از 16 سال اولش ملموس تر است.

محمد رضا خان پهلوی به سلطنت ایران تحمیل شده آن هم با كابینه ای پر از سوگلی های گوناگون و رنگارنگ که هر کدام برای خود دریایی بودند که از خون و مال ایرانی قصد رسیدن به اقیانوس را داشتند، هر چند كه اقیانوس در حقیقت سرابی بیش نبود ولی هیچ گاه جز خاک قبر دهان طمعکار را پر نمی کرد.

خورشید آن روزها برای خانواده سلطنتی از شرق و با گرمی لذت بخشی می تابید و اگر هم احتمالا برای محمد رضا کدورتی در گرمای تابش خورشید به وجود می آمد، نفت می سوزاند البته نه یه تومان، دو تومان بلکه میلیون ها دلار، که به طور فرض حقیقی همه به يادارند Howard fuel corp ( يكي از بزرگترين شركتهاي نفتي آمريكا ) که به طور کاملا مخفیانه برای میلیون ها لیتر نفت ایران مبلغ چهل میلیون دلار را به حساب شخصی شاه در سوئیس واریز کرد.

علاقه محمدرضا پهلوی به زنان آمریکایی / عکس

البته ناگفته نماند که شاه خرج های زیادی داشت و برای اینکه خورشیدش بی فروغ نشود، رشوه نه همان هدیه می داد به خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان ، که صدالبته برایش خوب خوب بنویسند و بعضی مسائل را زیر میزی حلش کنند که یکی از آن زیر میزها ثریا بود که رشوه 6 میلیون دلاري شاه را گرفت و به ناکجا آباد رفت و به شاه نیز اخطار داد که اگر دنبال پولش را بگیرد به پیشنهاد فیلم ساز هالیوودی درباره نحوه چگونگی زندگی شاه ایران جواب مثبت می دهد.

از همین رو پهلوی نیز در گوشه ای پهلو گرفت و برای التیام دردهای خود و گم شدن 6 میلیارد دلار وام آمریکا که از سال 1959 تا 1961 كه به حساب ایران واریز شده بود به طور مکتوب به ژاندارم دستور داد  تا محمد رضا را از ورود هر گونه زن زیبا به داخل کشور خبر کنند.

علاقه محمدرضا پهلوی به زنان آمریکایی / عکس

دیری نگذشت که بیچاره گریس کلی همان بازیگر مشهور آمریکا وارد ایران شد که ناگهان مسیر هتل را اشتباه رفت و سر از کاخ شاه در آورد و نوشت روزنامه ناسیونال استار در 8 جولای هر آنچه که نباید می نوشت.

حتما تا به حال این جمله را از محمد رضا شنیده اید که گفت: در منطقه جنگی تفریح لازم است خوب به غیر این بود بعید بود ، چرا که شاه و اطرافیانش ناموس آزادی را تفریح می دانستند یا دائم الخمر بودند و یا نشئه ، سند این حرف را می توان از قاچاقچیان پرسید که ماهیانه برای مالیات صدها کیلو تریاک و هروئین را به دربار شاه بزل و بخشش می کردند و صاحبان این تدارکات سرلشکر تیمور بختیاری وارتشبد هدایت بودند و همچنین شاه هم برای رفع تشنگی به نوکر خود دستور داده بود به دبی و فرانسه بنویسند که مشروبات قرمز گران قیمت زیادی در دربار دارند اما برای مصرف روزانه موردی ارزان تر برایشان بفرستند.

محمدرضا برای کاستن از قبح زن‌بارگی رعایت احکام شرعی را نمی‌کرد و فساد مختص به مردان دربار نبود. خواهران، دختران و زن او نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

حتی لحظاتی که ملت ایران برای سرنگونی او در سرتاسر کشور بسیج شده بودند و در خیابانها صدای رگبار و مرگ بر شاه در هم پیچیده بود او در بارگاه خویش بی‌اعتنا به واقعیتهای بیرونی به عشقبازی مشغول بود.

 شاید رفتار جنون‌آمیز جنسی محمدرضا بی‌تأثیر از مادرش نبود، زیرا مادرش به او سفارش می‌کرد: «از قدیم و ندیم گفته‌اند به هرچمن که رسیدی گلی بچین و برو!»

 علاقه محمدرضا پهلوی به زنان آمریکایی / عکس

به گزارش علم یک روز شاه و علم «درباره‌ی دوستان مؤ‌نث، گپ » می‌زدند.

شاه از پیر شدن معشوقه‌ها صحبت می‌کرد و افزود «با وجود همه‌ی اینها اگر این سرگرمی‌ها را هم نداشتیم به کلی داغان می‌شدیم.» علم نیز که در فساد جنسی دست کمی از شاه نداشت در تأیید شاه گفت: «همه‌ی مردانی که مسئولیتهای خطیر به عهده دارند نیاز به نوعی سرگرمی دارند و به عقیده من مصاحبت جنس لطیف تنها چاره‌ی کارساز است.»

مسئله مهمی که بر فساد جنسی شاه دامن می‌زد، فساد اخلاقی خواهرانش اشرف و شمس بود. اشرف و شمس که از نقطه ضعف شاه آگاه بودند، «دختران زیبا را به او معرفی می‌کردند.» و «دختران جوان را به دام » می‌انداختند و برای محمدرضا به کاخ می‌آوردند.

گرچه شخصیت‌های پیرامونی محمدرضا شاه، پدر، مادر، خواهران، وزیر دفاع دربار و دوستان او نقش بسزایی در زمینه‌‌سازی فساد جنسی شاه داشته‌اند؛ اما عامل اصلی، شخصیت خود شاه بود.

شاه دیوانه‌ی عیاشی بود، او نه مانند یك پادشاه باوقار بلكه مانند یك لات هرزه به دوره‌گردی در خارج از كشور می‌پرداخت.

علاقه محمدرضا پهلوی به زنان آمریکایی / عکس

خانم مینو صمیمی کارمند سفارت ایران در سوئیس در خاطرات خود پرده از فساد شاه برمی‌دارد و می‌نویسد: «شاه در مسافرتش به سوئیس از همان فرودگاه از فرح جدا می‌شد و به دنبال عیاشی خود می‌رفت. در یکی از این مسافرتها شاه «از فرودگاه مستقیماً عازم محل اقامت یکی از ستارگان معروف شد و تمام ساعات بعدازظهر را در جوار او گذراند.» وی این ستاره سینما را «بریژیت باردو» می‌داند. وی معتقد است، فرح نیز از مقصد شاه آگاه بود.

خلاصه ثانیه به ثانیه زندگی محمد رضا شد یک ساعت بزرگ که چرخ دنده هایش در  هر لحظه عده کثیری در خود له می کردند ولی با یک تفاوت که این ساعت ستم شاهی بر عکس عمل می کرد و خورشیدي را برای رویارويي با ظلم و ستم از غرب بر افروخت و این بار این خورشید فروزان با حضور خود تمامی ستارگان را از آسمان ظلمانی محو کرد و با صدایی رسا  در میان فرزندان خود فریاد زد: محمد رضا وابسته بیگانه بود و متفقین او را به ملت ایران تحمیل کردند، محمدرضا مامور نابودي فرهنگ ،اقتصاد و زراعت ایران بود ، او ابزاری برای غارت منابع ملی و ذخایر ایران به شمار می رفت، مامور پایمال کردن شرف ملی و سرمایه های ایرانیان بود عامل قدرت گرفتن وهابیون منحرف بود، منشا تمامی فسادها ،بزه کاری ها و بی بندو باری ها در ایران بود ،کودن بود به معنی کلمه اش، رقاصه می پرواند  و دلقک آموزش می داد و در نهایت ایران را با تمامی ضعف شئوری و عقلی خود در هر زمینه وابسته بیگانگان نمود.

منبع:حامیان ولایت

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه