عروسک های هوشمند ؛ ابزاری برای جاسوسی یا وسیله ای برای سرگرمی؟

تاريخ : 2 اسفند

عروسک های هوشمند ابزاری برای جاسوسی!

عروسک های هوشمند ؛ ابزاری برای جاسوسی یا وسیله ای برای سرگرمی؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

سال گذشته گروه‌های مدافع حریم شخصی اعلام کردند که عروسک‌های هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت در واقع ابزاری برای سرقت اطلاعات هستند، همچنین مقامات آلمانی از والدین خواستند تا این وسایل جاسوسی را از دسترس خارج کنند.
از چندی پیش عروسک‌های هوشمند در بازار عرضه گردید که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. این عروسک‌ها دارای هوش مصنوعی بوده و قادرند تا با کودکان صحبت کنند و به مرور زمان که اطلاعات عروسک‌ها از کودک و فضای زندگی او بیشتر شد جواب‌های هوشمندانه تری نیز می‌دهد.

استفاده از این عروسک‌ها در آلمان ممنوع شده است زیرا مقامات آلمانی اعلام کردند که آنها دارای میکروفن و بلندگو بوده و ابزاری برای جاسوسی و دزدیدن اطلاعات از کودکان و والدین آنها می‌باشند. یکی از انواع این عروسک‌های هوشمندکه مقامات آلمان مستقیما به آن اشاره کردند My Friend Cayla بود، که بر علیه آن شکایت‌هایی در اروپا و امریکا صورت گرفته است. در دسامبر سال پیش بعضی از گروه‌های مدافع حریم شخصی افشا کردند که Cayla بدون اجازه از والدین، صحبت‌های کودکان را ضبط می‌کند. نحوه‌ی کار این عروسک به این صورت است که توسط یک میکروفن به سوالات گوش داده و از طریق وای فای این سوالات را برای کمپانی تولید کننده (Nuance) ارسال می‌کند، شرکت مذکور با تبدیل نمودن سوالات به متن و جست وجوی آنها در اینترنت پاسخ را یافته و برای عروسک ارسال می‌نماید. سپس پاسخ‌های ارسال شده برای کودکان پخش خواهد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي