عربستان پخش صدای اذان را ممنوع کرد

شیعه آنلاین: با توجه به اینکه در ماه رمضان، مردم به دلیل روزه گرفتن خسته هستند و نیاز بیشتری به استراحت کردن و خوابیدن دارند، مساجد نباید صدای اذان را از طریق بلندگو در بیرون از فضای مسجد پخش کنند.

عربستان پخش صدای اذان را ممنوع کرد

اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که سازمان اوقاف و شئونات اسلامی این کشور در اقدامی بی سابقه و تعجب برانگیز، طی نامه ای خطاب به مساجد سراسر این کشور، آنان را از پخش صدای اذان از بلندگو در ماه مبارک رمضان را ممنوع اعلام کرد.

در این بیانیه آمده: با توجه به اینکه در ماه رمضان، مردم به دلیل روزه گرفتن خسته هستند و نیاز بیشتری به استراحت کردن و خوابیدن دارند، مساجد نباید صدای اذان را از طریق بلندگو در بیرون از فضای مسجد پخش کنند تا موجب آزار و اذیت شدن ساکنان نزدیک به مساجد نشود.

این بیانیه می افزاید: بر همین اساس مساجد حق دارند بلندگوهای خود را به گونه ای قرار دهند که صدای اذان فقط داخل فضای مساجد شنیده شود.گفتنی است پیش از این رژیم صهیونیستی نیز مساجد فلسطینیان را به انجام چنین کاری مجبور کرده بود. سازمان اوقاف و شئونات اسلامی کشور اردن نیز در سال های گذشته قانونی مشابه قانونی تصویب شده در عربستان را تصویب کرد.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه