عذرخواهي بيرنگ از بازيگران شام‌ايراني

تاريخ : 9 شهریور

کارگردان”شام ايراني” ضمن ابراز تاسف از موضع‌گيري برخي از رسانه‌ها نسبت به اين مجموعه که منجر به کناره‌گيري لادن طباطبايي از دنياي بازيگري شد، گفت: شرمنده‌ام که در ميان مردم عزيز سرزمينم چشمان ناپاکي هم وارد حريم خانوادگي بازيگران شد.

عذرخواهي بيرنگ از بازيگران شام‌ايراني, پورتال خبری فرهنگی گهر
بيژن بيرنگ برنامه‌ساز و کارگردان مجموعه”شام ايراني” ويژه شبکه نمايش خانگي ضمن اظهار تاسف از انتقادات غيرمنصفانه از کيفيت ميزباني لادن طباطبايي در اين مجموعه که موجب خداحافظي اين بازيگر از عرصه بازيگري شد، به مهر، گفت: متاسفانه جوسازي‌هاي رسانه‌اي هميشه در کمين فعاليت‌هاي هنري بوده‌است.وي افزود: زماني که سريال خانه سبز و يا همسران را هم کار مي‌کردم روزنامه‌ها و مجلات هفتگي آن زمان همين مطالب دور از نقد حرفه‌اي را مي‌نوشتند و جوسازي‌هاي عجيب و غريبي مي‌کردند به‌عنوان مثال به خوبي به ياد دارم زماني که مجموعه خاطره‌انگيز”محله برو و بيا” روي آنتن تلويزيون رفت، مقاله‌اي نوشته شد با عنوان”جاي پاي آرام غرب” که صرفاً جوسازي عليه آن مجموعه تلويزيوني ويژه کودکان بود و متاسفانه موفق هم شدند.

 

اين برنامه‌ساز با اشاره به تاثير منفي جوسازي‌هاي رسانه‌اي افزود: متاسفانه در برخي موارد ديده شده که اين حاشيه‌سازي‌ها که البته برخي از آنها از سطح رسانه هم فراتر مي‌رود، باعث مي‌شوند يک فعاليت هنري از نيمه رها شود.بيرنگ در ادامه افزود: تنها هدف من از ساخت مجموعه”شام ايراني” تصوير کردن يک دورهم نشيني ساده به بهانه يک شام ايراني بود. هم من و هم بازيگراني که صادقانه و خالصانه حريم زندگي خود را به نمايش گذاشته‌اند دوست داشتند لحظاتي مردم را مهمان خانه‌هاي خود کنند. حال در اين ميان نمي‌دانم برخي افراد از حاشيه‌سازي‌هاي اينچنيني چه سودي مي‌برند؛ مگر با مردم بودن‌هايي از اين جنس، جاي کسي را تنگ مي‌کند.

 

 

اين برنامه‌ساز در ادامه افزود: حال اينکه ادامه اين حسادت و حب و بغض‌ها به جايي رسيد که هنرمندي مثل خانم طباطبايي نسبت به اين ناروايي‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد که از عرصه بازيگري خداحافظي مي‌کند.وي در ادامه افزود: اين در حالي است که حق مالي و معنوي هنرمندان بيش از اين است و متاسفانه هنرمندان در اين سرزمين از آنچه لايق آن هستند همواره بي‌بهره بوده‌اند، بنابراين يک ژورناليست بايد وجدان و انصاف داشته باشد. گلايه من از روزنامه‌ها و نشريات اين است که چرا بدون تحقيق و آگاهي دست به قلم مي‌برند و تا اين اندازه بي‌مسئوليت مي‌نويسند.

 

 

بيژن بيرنگ در پايان افزود: من به‌عنوان کارگردان اين مجموعه از همه هنرمندان جوان که در اين مجموعه با ما همکاري کردند عذرخواهي مي‌کنم و مراتب سپاس خود را از آنها به جا مي‌آورم. چراکه انسان‌هاي شجاعي هستند که اجازه دادند وارد حريم خصوصي زندگي آنها شويم و البته شرمنده‌ام که در ميان مردم عزيز سرزمينم چشمان ناپاکي هم وارد حريم خانوادگي آنها شده است.

 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گهر

 

منبع:روزنامه ابتکار

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي