طرز تهیه کوکو بادمجان

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 13 مرداد

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد   طرز تهیه کوکو بادمجان صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

طرز تهیه کوکو بادمجان, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه کوکو بادمجان

مواد لازم برای کوکو بادمجان مخصوص :

 بادمجان۴ عدد
 تخم مرغ ۲ عدد
 سیرچند حبه
 قارچمقداری

 

طرز تهیه کوکو بادمجان مخصوص :

اول از همه باید بگویم که من همیشه برای سرخ کردن بادمجان از ماست استفاده می کنم یعنی اینکه بامجان ها را بعد از ورقه ورقه کردن یا حلقه ای خرد کردن داخل یک ظرف ماست می ریزم و بادمجان ها را به مدت یک ربع داخل آن قرار می دهم و بعد از یک مدت به کمک دستم ماست را از بادمجان ها پاک می کنم (بادمجان را بین دو انگشت می کشم تا ماست داخل ظرف بریزد و ماست آن پاک شود) سپس داخل روغن سرخ می کنم این طوری هم یک بادمجان خوشمزه داریم هم اینکه با روغن خیلی کم کل بادمجان ها سرخ شدن.

 

حالا سیر را داخل ظرفی کاملا می کوبیم (می دانید که طعم سیر له شده با رنده شده کاملا متفاوت است و من طعم له شده آن را می پسندم) و بادمجان های سرخ شده را هم اضافه و با هم می کوبیم حالا تخم مرغ ها را داخل ظرفی جدا کاملا می زنیم تا از لختگی در بیاید و به بادمجان و سیر اضافه کردم و کنار گذاشتم.

 

حالا ادویه های مخصوص خودم را اگر نداشتید هم مشکلی پیش نمی آید کمی تخم گشنیز پودرشده، پودرموسیر، نعنا خشک پودرشده، گوجه خشک و نمک و فلفل را اضافه می کنم.

 

حالا داخل ماهیتابه کمی روغن می ریزیم و قارچهای ورقه شده را داخل ماهیتابه چیدم یک دقیقه زمان به آن دادم تا کمی تغییر رنگ بدهد حالا مواد کوکو را آرام روی قارچ ها می ریزم و کاملا صاف می کنم و در ماهیتابه را می گذاریم تا سرخ شود بعد از سرخ شدن هم برمی گردانیم تا طرف دیگر آن هم سرخ شود.

 

حالا ما یک کوکو بادمجان خاص و متفاوت داریم که طعم آن بی نظیر است امیدوارم درست کنید و بپسندید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي