طرز تهیه نخود پلو با سبزیجات / غذای ترکی

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 27 تیر

آیا تا به حال غذایی به اسم نخود پلو شنیده اید؟ نخود پلو یک نوع غذای ترکی است. اگر می خواهید با طرز پخت آن آشنا شوید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید چرا که ما در این مطلب به طرز تهیه نخود پلو با سبزیجات / غذای ترکی می پردازیم. از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان ما را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

طرز تهیه نخود پلو با سبزیجات / غذای ترکی, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

مواد لازم برای ۳ نفر :

 گوشت گوسفندی۳۵۰ گرم
 نخود آبگوشتی۱/۴ پیمانه
هویج متوسط۱ عدد
 پیاز متوسط۱ عدد
پیاز داغ۲ قاشق سوپخوری
بادام زمینی یا هندی۲ قاشق سوپخوری
دانه شاه بلوط ۶ عددیا  ۳ قاشق سوپخوری چلغوز
برنج۲ پیمانه
کشمش پلویی۳ قاشق سوپخوری
روغنبه میزان لازم
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه :
نخود را از شب قبل خیس کنید، سپس آن را بپزید. در یک قابلمه گوشت را همراه با مقدار کافی آب و یک عدد پیاز روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد. هویج را بعد از شست و شو پوست گرفته و نگینی خرد کنید، سپس آن را بپزید. برنج را پاک کرده و خوب بشویید، سپس آن را با مقداری آب و کمی نمک خیس کنید. کشمش را هم بعد از آنکه شستید، در سبدی بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود.

در یک تابه مناسب یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس پیاز داغ را اضافه کنید. اکنون دانه شاه بلوط و بادام زمینی را اضافه کنید و کمی تفت دهید. در آخر کشمش پلویی را اضافه کرده و یک دقیقه آن را با بقیه مواد تفت دهید.

اکنون برنج را داخل یک قابلمه مناسب همراه با مقدار کافی آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. آب به اندازه ای باشد که یک بند انگشت روی برنج را آب بگیرد. مقدار آب بستگی به نوع برنج هم دارد. حالا گوشت و نخود پخته و مواد داخل تابه را همراه با هویج، نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید و مواد را به آرامی هم بزنید. وقتی آب برنج تمام شد، دم کنی گذاشته و به مدت ۴۵ دقیقه صبر کنید تا برنج دم بکشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي