طرز تهیه ماکارونی ( روش جدید )

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 9 اردیبهشت

طرز تهیه ماکارونی ( روش جدید )

مواد لازم : 
ماکارونی : یک بسته
گوشت چرخ‌کرده : ۲۰۰ گرم
پیاز : ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای : یک عدد
قارچ : ۱۰۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی : ۴ قاشق غذاخوری
سیر : دو حبه
جعفری خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتز ا: ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل : به میزان لازم
سس سفید : یک فنجان
روغن : به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی ( روش جدید ), پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه : 
در یک ​تابه مقداری روغن بریزید و پیاز و سیر خرده شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید. گوشت، فلفل دلمه، جعفری و قارچ را نیز به آن بیفزایید.

 

در نهایت نمک و فلفل و رب گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم مواد به خورد هم برود و سس غلیظی به دست آید.

 

ماکارونی را در یک قابلمه آب جوش بریزید و اجازه دهید​ خوب بجوشد. سپس آن را آبکش کنید. مقداری ماکارونی را در ظرف مناسب بکشید و روی آن مقداری از مواد گفته شده را اضافه کنید. پنیر پیتزا را روی این مواد بپاشید. در مرحله بعد سس سفید را روی ماکارونی اضافه کنید. ظرف حاوی ماکارونی را در فر با ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید.

 

بعد از پایان زمان پخت آن را خارج و به صورت قالبی از ظرف جدا کنید. ماکارونی را برش بزنید و در ظرف مناسب بکشید و اطراف آن را با جعفری تازه، زیتون و خیارشور تزئین ​و سپس سرو کنید. این ماکارونی به دلیل داشتن پنیر پیتزا طعم متفاوتی دارد.

 

طرز تهیه سس سفید : 
یک قاشق روغن را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید. سه قاشق آرد به آن اضافه کنید و تفت دهید. سپس یک لیوان شیر را کم‌کم به آن بیفزایید و به آرامی هم بزنید تا مایع غلیظ شود. کمی نمک و کره به آن اضافه کنید. سس به دست آمده در موارد مختلف ازجمله در تهیه لازانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.منبع : چهاردیواری جام جم
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي