طرز تهیه سوپرفود تبوله سبز

طرز تهیه سوپرفود تبوله سبز

حتما سالاد تبوله را امتحان کرده اید اما این یک تبوله متفاوت است ، سرشار از آنتی اکسیدان !! عادت کنید به جای غذاهای ناسالم از سالاد و سبزیجات بیشتری استفاده کنید .

در اینجا یک دستور غذای فوق العاده داریم که می توانید باخود به سر کار یا هر جای دیگری ببرید.تبوله من تنها 5 دقیقه طول می کشد تا در آشپزخانه تهیه شود و در ظرف غذا قرار گرفته و شما از خوردن آن لذت ببرید. می توانید مواد دلخواهتان را هم به آن اضافه کنید .

طرز تهیه سوپرفود تبوله سبز

از این بهتر چه می خواهید:
در واقع این تبوله آخرش است!

کلم بروکلی سرشار از آلکالینسینگ ، ضد التهاب و ماده گیاهی ضدسرطان معروف به سولفورافن است کهباعث بهبود سلامتی بدن شده و از جسم دربرابر بیماریها محافظت می کند. پسته سرشار از مواد معدنی پتاسیم و منیزیم است که به سیستم ایمنی بدن در هنگام مواجهه با بیماریها کمک می کند. آووکاو باعث سلامتی قلب می شود و برای بدن مثل عامل ضد التهاب رفتار می کند و می تواند باعث کاهش علائم آرتروز و افسردگی شود. لیمو و فلفل سیاه به هضم غذا کمک می کنند و goji berries حاوی آنتی اکسیدان هستند و طعم شیرینی دارند که من برای این سالاد آنرا می پسندم.

مواد لازم برای 4 نفر

مدت زمان مورد نیاز : 5 دقیقه
350 گرم کلم بروکلی (1 عدد کلم بروکلی بزرگ)
6 عدد پیازچه ریزخرد شده
100 گرم (1 دسته بزرگ) جعفری خرد شده
100 گرم (1 دسته بزرگ) نعناع خرد شده
1/2  آووکادو خرد شده
20 گرم (یک مشت) تخم کدو
50 گرم (2 مشت) مغز پسته تقریبا خلال شده
100 گرم برگ جوان اسفناج
آب لیمو به اندازه 2 یا سه عدد لیمو
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون سرد یا روغن بذرکتان
30 گرم (یک مشت) goji berries
نمک دریا و فلفل سیاه به اندازه کافی

کلم بروکلی را با یک چاقوی بزرگ کاملا خرد کنید. من حتی از ساقه های بروکلی هم استفاده می کنم اما لایه بیرونی را قبل از خرد کردن باید کاملا تمیز کرد. این کار را با دستگاه خرد کن هم می توانید انجام دهید. کلم خرد شده را با حلقه های پیاز ، نعناع ، آووکادو، تخم کدو ، پسته ، اسفناج ، لیمو ، گوجی ، فلفل سیاه و کمی نمک دریا کاملا مخلوط کنید. مزه آنرا بچشید و در صورت نیاز طعم آنرا به دلخواه بیشتر کنید.مواد را در ظرف مخصوص قرار داده و سرو کنید.

توجه :
1-2 قاشق غذاخوری آب انار به آن اضافه کنید – خوشمزه می شود!
می توانید یک مشت جوانه سبز خام به آن اضافه کنید.
1-2 قاشق چای خوری دانه چیا که حاوی امگا3 و فیبر است را به آن اضافه کنید.

مواد غذایی در هر وعده :
پروتئین : 10.3 گرم ، کربوهیدرات : 5.6 گرم ، چربی کل : 15.9 گرم ، چربی اشباع: 2.3 گرم ، پتاسیم : 1020 میلی گرم ، آهن : 6.1 میلی گرم ، کالری: 206 ، انرژی : 861 ، فیبر: 9.6 گرم

منبع: ibanoo.ir
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند