طرز تهیه سالاد عدس یک سالاد رژیمی و سالم

در این مطلب طرز تهیه سالاد عدس که یک غذای سالم و ساده و صد در صد رژیمی است را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد عدس یک سالاد رژیمی و سالم

مواد لازم برای تهیه سالاد رژیمی عدس:
عدس خشک یک و یک چهارم فنجان
تخم مرغ بزرگ 6 عدد
روغن زیتون کاملا خالص 3 قاشق غذا خوری
سرکه انگور قرمز 3 قاشق غذا خوری
سس خردل یک قاشق غذا خوری
سیر خرد شده 2 قاشق چای خوری
نمک سه چهارم قاشق چای خوری
فلفل سیاه سه هشتم قاشق چای خوری
فلفل دلمه ای قرمز، مکعبی شده یک و یک چهارم فنجان
پیازچه خرد شده یک دوم فنجان
قطعات کرفس یک دوم فنجان
شاهی 8 فنجان

طرز تهیه:
عدس ها را در یک ماهی تابه متوسط قرار دهید. درون ماهی تابه آب بریزید، طوری که تا 7 سانت بالای عدس ها بیاید. آب درون ماهی تابه را به جوش بیاورید، شعله را پایین بکشید و اجازه دهید عدس ها 20 دقیقه بجوشند. عدس ها را از ماهی تابه خارج کنید و گرم نگهشان دارید. به یک ماهی تابه بزرگ با عمق 8 سانت آب اضافه کنید.

آب درون ماهی تابه را به جوش بیاورید، سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید، و اجازه دهید 5 دقیقه و 30 ثانیه بجوشند. تخم مرغ ها را از ماهی تابه بیرون بیاورید و درون آب یخ قرار دهید، اجازه دهید 5 دقیقه درون آب یخ بمانند، سپس بیرون بیاوریدشان و پوست بکنید.

روغن زیتون، سرکه، خردل، سیر، نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه را در یک کاسه متوسط با هم ترکیب کنید، با یک هم زن خوب بهم بزنیدشان. 2 قاشق غذا خوری از این ترکیب را کنار بگذارید.

عدس، فلفل دلمه ای، پیاز، و کرفس را به باقی مانده ی ترکیبی که درست کردید اضافه کنید، به آرامی بهم بزنید. دو قاشقی که از ترکیب کنار گذاشتید و شاهی ها را در یک کاسه بزرگ بریزید، خوب بهم بزنید تا شاهی ها آغشته شوند. شش بشقاب آماده کنید.

در هر شش بشقاب سه چهار فنجان از ترکیب عدس و حدود یک فنجان ترکیب شاهی قرار دهید. تخم مرغ ها را از طول به دو قسمت تقسیم کنید، و در هر بشقاب قرار دهید.
باقی فلفل سیاهی که مانده را روی همه بشقاب ها بپاشید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه