طرز تهیه تورتیلا یا تاپاس “پیش غذا”

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 11 مهر

طرز تهیه تورتیلا یا تاپاس “پیش غذا”

طرز تهیه تورتیلا یا تاپاس “پیش غذا”, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد لازم:

فلفل دلمه ای قرمز: ١ عدد
فلفل دلمه ای سبز: ١ عدد
سیب زمینی متوسط: ٣ عدد   تقریبا ١٨٠ گرم
تخم مرغ: ٥ عدد
پیاز: ١ عدد
سیر: ١ پر
خامه یا شیر: ١ دسی لیتر
١ تا ٢ عدد تره فرنگی اگر ندارید به همون اندازه تره استفاده کنید
نمک و فلفل اگر دوست دارید یک فلفل هندی (چیلی)
روغن به اندازه نیاز

ظروف و وسایل لازم:
یک ظرف پیرکس مثل اونی که توی تصویر می‌بینید، یک ماهی تابه

توضیح: تورتیلا هم از نوع غذاهایی است که به آن تاپاس یا مزه می‌گویند (تاپاس: یک، دو، سه). معمولا این نوع غذاها را چند نوع آنرا با هم سرو می‌کنند. مثلا بعضی این نوع غذاها را به شراکت درست می‌کنند و در پارتی ها با هم تقسیم می‌کنند.

طرزتهیه:
در ابتدا پوست سیب زمینی‌ها رو بکنید و آنها را به قطعات کوچک خورد کنید (مکعب‌های یک سانتیمتری). پیاز را هم به قطعات کوچک خورد کنید. فلفل دلمه‌ای ها و تره را هم خورد کنید. روغن توی کاهی تابه بریزید و همه مواد را بجز تخم مرغ و شیر را توی ماهی تابه با حرارت متوسط سرخ کنید. مواد را تقریبا باید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه سرخ کنید تا سیب زمینی‌ها تقریبا پخته شوند. سیر را در آخر مراحل سرخ کردن خورد و به بقیه مواد اضافه کنید.
تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکنید و شیر را به آن بیفزاید و با چنگال خوب بزنید تا مخلوط شود. اگر دوست داشتید می توانید کمی پنیر پیتزا هم رنده کنید داخل شیر.
پس از اینکه مواد سرخ شده کمی سرد شد، ظرف پیرکس را با مقداری کره چرب کنید و مخلوط شیر و تخم مرغ را داخل ظرف بریزید. حالا مخلفاتی را که سرخ کردید داخل ظرف بریزید و مواد را خوب در آن پخش کنید تا یک نواخت شود.
ظرف پیرکس را داخل فر که قبلا تا ۱۷۵ درجه گرم شده وسط فر قرار دهید و برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید. وقتی تورتیلا آماده است که تخم مرغ کاملا سفت و سطح آن طلایی رنگ شده است. تورتیلا باید شبیه به کیک بشود، چون بعد از خارج کردن از فر آنرا باید برش بدهید. قبل از برش دادن تورتیلا را بگذارید سرد شود و بعد برش بدهید در غیر این صورت قطعات آن خورد خواهد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي