طرز تهیه ته چین قزل آلا

طرز تهیه ته چین قزل آلا

امروز قصد داریم نحوه پخت ته چین قزل آلا را به شما کاربران آموزش دهیم . امیدوارم با پختن ته چین قزل آلا و میل کردن آن لذت کافی را برده باشید.

مواد لازم:

ماهی قزل آل : یک عدد

زعفران: سه قاشق سوپخوری

برنج:سه پیمانه

نمک و فلفل: به مقدار لازم

ماست :یک پیمانه

روغن زیتون:چهار قاشق سوپخوری

طرز تهیه ته چین قزل آلا

تخم مرغ : دو عدد

لیمو ترش:دو عدد

ماست چکیده:نصف پیمانه

سبزی(شامل:جعفری،گشنیز،شوید):۴۰۰گرم

زرشک برای تزئین:به میزان لازم

روغن مایع : به میزان لازم

کره:۲۰۰گرم

طرز تیه ته چین قزل آلا

نخست ماهی قزل آلا رابا نمک، فلفل،دوقاشق غذا خوری زیتون ،آب لیمو ترش و مقداری زعفران آغشته میکنیم وکنار میگذاریم تا مرینت شود.سپس برنج را که از قبل خیس کرده ایم،در آب جوش میریزیم و پس از نیم پخت شدن، آبکش میکنیم. پس از آن برنج را به دو قسمت تقسیم میکنیم،نیمی را با سبزی خرد شده و نیم دیگر را با ماست، زعفران، بقیه روغن زیتون

و تخم مرغ ها مخلوط میکنیم. در مرحله بعد ماهی را از سمت گوشت بدون پوست در تابع سرخ میکنیم و روی حوله کاغذی قرار میدهیم تا روغن اضافی آن خارج شود.

قالب را چرب میکنیم و نخست، ماهی را از سمت پوست آن،کف قالب قرار میدهیم و سپس مواد ته چین را روی آن میریزیم و خوب فشرده میکنیم. پس از آن مواد سبزی پلو را روی آن میریزیم  و پس از صاف کردن روی قالب  را با یک فویل آلومینیومی میپوشانیم و چند سوراخ با چنگال روی فویل ایجاد میکنیم.سپس قالب را در فر که از ۱۵ دقیقه قبل که با ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم ، به مدت یک ساعت قرار میدهیم که آماده شود.

پس از آن کره را ذوب میکنیم و قالب را از فر بیرون می آوریم و کره ذوب شده را روی سبزی پلو میریزیم و پس از چند دقیقه قالب را در ظرفی که برای سرو در نظر گرفتیم برمیگردانیم و با استفاده از ماست چکیده تزئین میکنیم.

نکته: فقط یک ظرف قزل آلا را در تابه سرخ میکنیم،زیرا سمت پوست دار ماهی در کف قالب سرخ خواهد شد.

 

منبع: hamsaraneh.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند